Autor Wątek: Remont dwóch silników jednocześnie  (Przeczytany 1148 razy)

Offline artpopey

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 565
  • Karma: 8
Odp: Ustawienie zapłonu i dalszy montaż
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 31, 2017, 20:01:57 »

Offline GNOMISTA

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 161
  • Karma: 6
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 01, 2018, 15:38:19 »
Kolego krytykujesz Szrociarzy a sam znowu pokazujesz remont z lipca 2017r. Który już pokazywałeś, a teraz znowu w grudniu to samo. Ciągle te same zdjęcia i te same silniki. Odgrzewane kluseczki . Niezła metoda na nabijanie sobie statystyki na forum. Powodzenia w Nowym Roku.

Offline artpopey

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 565
  • Karma: 8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 01, 2018, 17:40:15 »
Remont stanął w lipcu z braku czasu i w związku uszkodzeniem cewki zapłonowej którą Cyklo przysłał około 1,5  m-ca temu . Pisałem o tym na forum. Kolejny raz apeluje by czytac wszystko ZE ZROZUMIENIEM a nie wyrywkowo po łebkach!!!! Poza tym remontuje nie tylko Gnomy ,inne też silniki i z czasem jestem na bakier. Nie będę co rusz nowej galerii  tworzył, tylko dodaje nowe foty do starej galerii. Staram się w poruszanym wątku informować o tym forumowiczów . Remontować   to ja mogę i jak zechcę nawet 1 - 2 lata jeden silnik. Wolnoć Tomku w swoim domku. Jak mi kolega GNOMISTA dorówna choć w połowie w ilości różnych silników i rowerów, które uzdrowiłem i prac które wykonałem to wtedy możesz pogadać i dyskutować ze mną. Człowieku rób coś nowego a nie czepiaj się. Robisz dobrą robotę, masz wiedzę i dzielisz się tym na forum, a że czasem wstawisz kiepską instukcje o Gnomie to mówi się trudno. Na razie u Ciebie, to WĄSKA SPECJALIZACJA Gnom i może to dobrze.  SAM TERAZ ODGRZEWASZ "przeterminowane kluseczki".TO TY statystyki nakręcasz sobie KORBOWODAMI I ICH ZAMIANĄ I MODERNIZACJAMI W GNOMIE gdzie o tym na forum pisane już było rok temu!!! Akurat to mi się podoba i pochwalam to. To co? będziemy tak czepiać się na wzajem? Mam teraz dużo czasu to możemy sobie nawtykać. Do błędów potrafię się przyznać bo całe życie się uczymy , ale jak mi ktoś na odcisk stanie to dłużny nie będę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2018, 17:49:06 wysłana przez artpopey »

Offline GNOMISTA

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 161
  • Karma: 6
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 01, 2018, 20:22:53 »
Mnie nie zależy na statystykach tylko na wiarygodnych informacjach. A o porównaniu korbowodów musiałem napisać i przekazać informacje ze zdjęciami gdyż z niektórych moich wpisów poginęły zdjęcia, a co warty wpis bez zdjęć- nic. Modyfikacje które pokazuje, nikt ich nie robił i nie pokazywał na forum. Gdyby można było modyfikować wpisy jak kiedyś to by było inaczej i nic by nie ginęło. Co do Gnomów to fanaberia starszego Pana i zabawa w wolnych chwilach. Interesują Mnie wszystkie konstrukcje silnikowe różne rozwiązania i nie tylko te pierdopędy rowerowe jak GNOM i inne. Licytować się kto ile  czego zrobił nie wypada trochę skromności ja z tego nie żyje. Co do instrukcji to ja ich nie pisałem tylko przekazałem a w twoich też są błędy których nie widzisz i nikt ci nie depcze po piętach nie o to chodzi. Mam pytanie do Ciebie dotyczy Solexa .Chodzi Mi o położenie tłoka w dolnej maksymalnej pozycji względem kanału wydechowego -czy górna płaszczyzna tłoka zakrywa częściowo okno kanału wydechowego i ile. Nie rozbierałem Solexa nie miałem okazji a tego nigdzie nie mogę sprawdzić. Jest to związane również z otwieraniem okien kanałów przepływowych. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2018, 20:37:44 wysłana przez GNOMISTA »

Offline artpopey

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 565
  • Karma: 8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 02, 2018, 09:18:19 »
Nie pamiętam dokładnie bo czasu upłynęło trochę. Nie mierzyłem tego ,jednak tłok zdecydowanie zasłaniał okno wydechowe około 2 do 3mm. https://www.youtube.com/watch?v=krgpS2WKXUg&feature=youtu.be filmik z jazdy moim solexem

Offline GNOMISTA

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 161
  • Karma: 6
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 02, 2018, 17:49:48 »
Dziękuje za opis. Składam Gnoma na korbowodzie i cylindrze Solexa 3800. Właśnie tłok całkiem nie schodzi w dół zasłania około 3mm okno wydechu widocznie tak musi być. Zobaczy się przy próbie odpalenia, co i jak czy zagada.

Offline artpopey

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 565
  • Karma: 8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 02, 2018, 19:19:29 »
To powodzenia życzę . Ja w przyszłości też nad taką hybrydą popracuje. Obecnie kończę Gnoma, potem rewitalizacja roweru Olimpia i z całym zestawem wiosną lub latem 2018r na jakiś zlocik bym się udał.

Offline artpopey

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 565
  • Karma: 8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 15, 2018, 20:06:56 »
Pokazuję pierwszy podstawowy etap zmontowania silnika zanim wciśniemy-zmontujęmy tarczę kotwiczną układu zapłonowego.
Od zdjęcia nr 13 pokazałem kompletność zmontowania bloku silnika z elementami stalowymi - malowanymi.
https://tufotki.pl/jMGi2

Offline artpopey

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 565
  • Karma: 8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 27, 2018, 09:57:48 »
Na fotkach już gotowy , sprawny Gnom zaczepiony na rower Olimpia. Wrażenia i doświadczenia związane ze żmudnym , pracochłonnym remontem oraz doświadczenia z uruchomienia silnika i jazdy rowerem opiszę później.  https://tufotki.pl/vEUXr