ZDJĘCIA FILMY LINKI > LINKI do stron związanych tematycznie z Forum

Co nie co historii silnika KO

(1/1)

GNOMISTA:

Historia zakładu w Rydze rozpoczęła się w 1927 roku, gdy Gustaw Ehrenpreis założył fabrykę rowerów. Przez 17 lat swego istnienia wyprodukowała ona około 180 000 rowerów, znanych w całej Europie. Gustaw Ehrenpreis był nie tylko właścicielem fabryki, lecz także autorem wielu rozwiązań technicznych. W październiku 1944 r. - pod koniec działań wojennych - wyposażenie fabryki zostało zdemontowane i wywiezione do Niemiec. Po włączeniu repubik nadbałtyckich do ZSRR zakłady zostały znacjonalizowane, otrzymały nowe wyposażenie, i pod nową nazwą: "Sarkana Zvaigzne" ("Czerwona Gwiazda") wznowiły produkcję w kwietniu 1947 roku. Gustaw Ehrenpreis jeszcze przez pewien czas pracował w fabryce na stanowisku inżyniera. Produkowano, jak poprzednio, rowery, lecz już pod koniec lat 50-tych nastąpiło nasycenie rynku krajowego i zakłady zmuszone zostały do poszukiwania nowych kierunków rozwoju.

Pierwszym pojazdem silnikowym, produkowanym w ryskich zakładach, był rower Riga-18, na którym zamontowano silnik D-4 produkcji leningradzkich zakładów "Czerwony Październik", o pojemności 45 cm3 i mocy 1 KM. Było to w latach 1957-58. Zestawy "Czerwonego Października" (silnik i zbiornik) można było też kupić osobno i zamontować w dowolnym rowerze. Kilka Fotek -----------------> 

https://i.ibb.co/PrxxW3B/01.jpg
https://i.ibb.co/8sdShkg/02.jpg
https://i.ibb.co/9w0mDsZ/03.jpg
https://i.ibb.co/r5qhqZd/04.jpg
https://i.ibb.co/x7dtPff/05.jpg
https://i.ibb.co/7zF0tB5/06.jpg



alfaboxd4:
Wiesz może kto był właścicielem tego egzemplarza D4.
Dla porównania fotka mojej tabliczki
I filmik z pierwszego odpalania po reaktywacji



http://www.youtube.com/watch?v=OfLRYzEqzJM

Karolek:

.


Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej