Autor Wątek: Jak dorobić klin czółenkowy - wpust.  (Przeczytany 664 razy)

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Jak dorobić klin czółenkowy - wpust.
« dnia: Styczeń 18, 2020, 23:09:24 »
 Zdarza się , że potrzebujemy nietypowy klin którego brak w sprzedaży na rynku.
Pokazuje jak prostym i tanim sposobem taki dorobić na przykładzie silnika Cyclemaster.
W tym silniku pod koło magnesowe przychodzi klin o grubości 1,5 mm.
Klin wykonałem z materiału - śruby o twardości 10,9

https://foty.eu/image/2Ul/DSCF0207[1].jpg

Na tokarni wytaczamy krążek o grubości takiej jaka ma być grubość klina. Ja dotoczyłem o 1 setkę grubszy.

https://foty.eu/image/2Um/DSCF0200[1].jpg
https://foty.eu/image/2Un/DSCF0202[1].jpg

Wytaczamy do takiego etapu jak na fotkach. Będzie łatwo śrubę uchwycić w imadło i obciąć półksiężyc ( wyjdą dwa kliny)

https://foty.eu/image/2Uo/DSCF0203[1].jpg

Trzeba zmierzyć głębokość wyżłobienia w tym przypadku wale korbowym i wysokość wpustu w kole zamachowym.
Sumując pomiary taką powinien mieć wysokość klin. W moim przypadku 4mm

https://foty.eu/image/2Uq/DSCF0205[1].jpg

Obcinałem szlifierką kontową . UWAGA, tniemy z przerwami aby materiał się nie przegrzał a tym samym nie odpuścił (rozhartował)

Teraz klin docierałem na płótnie  ściernym , krawędzie , na grubość by ciasno pasował na wale i kole magnesowym

https://foty.eu/image/2Us/DSCF0206[1].jpg