Zdarza się , że potrzebujemy nietypowy klin którego brak w sprzedaży na rynku.
Pokazuje jak prostym i tanim sposobem taki dorobić na przykładzie silnika Cyclemaster.
W tym silniku pod koło magnesowe przychodzi klin o grubości 1,5 mm.
Klin wykonałem z materiału - śruby o twardości 10,9
https://foty.eu/image/2Ul/DSCF0207[1].jpg
Na tokarni wytaczamy krążek o grubości takiej jaka ma być grubość klina. Ja dotoczyłem o 1 setkę grubszy.
https://foty.eu/image/2Um/DSCF0200[1].jpg
https://foty.eu/image/2Un/DSCF0202[1].jpg
Wytaczamy do takiego etapu jak na fotkach. Będzie łatwo śrubę uchwycić w imadło i obciąć półksiężyc ( wyjdą dwa kliny)
https://foty.eu/image/2Uo/DSCF0203[1].jpg
Trzeba zmierzyć głębokość wyżłobienia w tym przypadku wale korbowym i wysokość wpustu w kole zamachowym.
Sumując pomiary taką powinien mieć wysokość klin. W moim przypadku 4mm
https://foty.eu/image/2Uq/DSCF0205[1].jpg
Obcinałem szlifierką kontową . UWAGA, tniemy z przerwami aby materiał się nie przegrzał a tym samym nie odpuścił (rozhartował)
Teraz klin docierałem na płótnie ściernym , krawędzie , na grubość by ciasno pasował na wale i kole magnesowym
https://foty.eu/image/2Us/DSCF0206[1].jpg