Autor Wątek: Jak się zabrać do renowacji  (Przeczytany 6943 razy)

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 09, 2017, 23:46:22 »
Stefan,gratuluję!!! Człowiek mało w temacie obeznany a podołał!!! nie "płakał" na forum. Nie miał dostatecznej wiedzy a podołał, odnowił i URUCHOMIŁ GNOMA. FILMIK JEST!!!!!!!!!!!!!!!!. Nikt  z forum z uruchomienia Gnoma nie pokazał filmu-GAWEDZIARZE?
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2020, 00:34:00 wysłana przez kacecik »

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 10, 2017, 07:12:26 »
Można - można :)
Dzięki forum i kolegom z tego forum udało zrobić się COŚ.
Szczególne podziękowania do Roberta.

p.s. Na wiosnę.....jazda rowerem.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2017, 07:19:27 wysłana przez Stefan »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 25, 2017, 14:07:47 »
I kolejny Gnom do złożenia Moletowanie wału. Grubszy teraz o 0,03mm . Wał w nowe łożysko będzie wciśnięty.Odnośnie mechaniki to właśnie od tego ja zaczynam prace.

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 28, 2017, 21:31:59 »
Próba generalna - świeci :)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CI96ArbgBVk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=CI96ArbgBVk</a>
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2020, 00:35:14 wysłana przez kacecik »

Offline Góral

  • Member
  • **
  • Wiadomości: 37
  • Karma: +2/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 18, 2017, 10:13:52 »
Cześć! Jeżeli chodzi o ściągacz do magneta to poradziłem sobie dorabiając go w dziecinnie prosty sposób i polecam tym którzy nie mają tej oryginalnej podkładki.
Ze stalowej blachy 3 mm wyciąłem krążek o średnicy nieco większej od średnicy okręgu jaki możemy opisać na zewn. krawędziach tych trzech otworów z gwintem M 6 w magneto. Środek krążka napunktowałem i wykorzystując ten punkt wytrasowałem okrąg o promieniu identycznym jak odległość środków tych trzech otworów od nakiełka w czole wału korbowego. Następnie wykorzystałem sposób konstruowania  sześciokąta przy pomocy cyrkla (geometria-szkoła podstawowa) i w co drugim wyznaczonym w ten sposób miejscu wywierciłem otwór 7 mm. Ściągacz gotowy! W nakiełek wału włożyłem kulkę z łożyska starego suportu (chyba) rowerowego których zawsze się trochę u nas wala. Chodzi tu o ochronę końcówki wału o której dyskutujecie wyżej. Trzy śruby M 6 poprzez świeżo wywiercone otwory wkręcam w otwory magneta. Robię to stopniowo i po kolei. Blacha poprzez kulkę naciska na wał i powoduje zerwanie magneta ze stożka. Acha! wykorzystuję wcześniej napunktowany środek w blasze do dodatkowej stabilizacji kulki. Podczas ściągania kulka tkwi częściowo w obu wgłębieniach. Nie trzeba użyć znacznej siły aby ściągnąć magneto-zapewniam. Należy tylko zwrócić uwagę aby nie dobrać zbyt długich śrub aby nie uszkodzić nimi krzywki przerywacza. Dużo i chyba zawile tłumaczyłem-lepiej byłoby to przedstawić na zdjęciach ale jestem w tej chwili w robocie. Odsyłam do  fotki rozebranego GNOMA w moim powitaniu-tam widać ten profesjonalnie wykonany ściągacz ;D Ale jego wykonanie zajęło mnie ok. 20 minut. Trasowałem cyrklem traserskim ale można to też świetnie zrobić suwmiarką-szczękami do mierzenia otworów.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2017, 11:13:33 wysłana przez Góral »
Góral

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 21, 2017, 09:21:02 »
1.Żeby zamknąć ostatecznie temat ściągacza to ja mam oryginał i tak też jest to zamontowane na silniku.
Śruby na klucz nr 9 też dorabiałem sam na zwykłej szlifierce.
I teraz tak - przy remoncie silnika nie mogliśmy w dwie osoby zdjąć magneto za pomocą oryginalnego ściągacza - podkładka się wyginała i całość za diabła nie chciała zejść. Dopiero jak pod te trzy śruby podłożyliśmy podkładki to całość się usztywniła i magneto zeszło.
Dla swojej wygody zrobiłem więc ściągacz na częściach z CASTORAMY. Jest prosty w konstrukcji, prosty w wykonaniu i się sprawdza.
Główna śruba pociągowa nie ma prawa zrobić krzywdy wałowi bo te śruby to Gustlik Jeleń na palcu może kręcić i obrączki z nich robić (czytaj: są bardzo miękkie).
2.Wymieniłem platyny w przerywaczu w tym, który dostałem od Namora (raz jeszcze dzięki). Ponieważ udało się to w prosty sposób poskładać w całość to wymieniłem również platyny w przerywaczu od mojego GNOMa.  Teraz silnik zupełnie inaczej pracuje, naprawdę cieszy ucho na wysokich i niskich obrotach.

Offline Góral

  • Member
  • **
  • Wiadomości: 37
  • Karma: +2/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 24, 2017, 08:38:28 »
Cytuj
Można nim:
1. Ściągnąć koło zamachowe z wału.
2. Zabezpieczyć dokręcone koło - nakrętkę przed poluźnieniem.
No i widzicie? Człowiek całe życie się uczy. Nie wiedziałem o tym. Muszę się rozejrzeć za takim oryginałem lub dorobić. Dzięki 10 Namor!  :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2020, 10:49:12 wysłana przez kacecik »
Góral

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 04, 2017, 21:57:57 »
Będzie pasował do GNOMa.
Póki co: czyszczenie, wymiana brakujacej szprychy, nowe dętki i opony fartuchowe Rubena v19.
Wymienione wianki w pedalach. Stopka centralna zamontowana-super sprawa.
Do wymiany jeszcze prawdopodobnie korba oraz  waleczki w torpedo.

« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2020, 10:47:06 wysłana przez kacecik »