Autor Wątek: Jak się zabrać do renowacji  (Przeczytany 6946 razy)

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2016, 07:56:43 »
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jeśli się uda w weekend coś podziałać to zdam relacje, a dla potomnych jakieś fotki.

Martwi mnie tylko to co napisał artpopey:
halo halo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wszyscy dobrze podpowiadacie, ale nikt nie napisał, że współczesne łożyska mają inna tolerancje wymiarową i łożyska te na wale korbowym po zamontowaniu będą latały jak " żyd po pustym sklepie". Jak wcześniej pisał Roman ,wał trzeba moletować. Sam tego doświadczyłem przy montażu moich Gnomów.

Czy na pewno nie da rady tego obejść, i czy faktycznie żadnego łożyska nie da się spasować jak w oryginale?

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2016, 21:18:13 »
Wszystko zaleźy od zakupionego łoźyska i producenta. Ja osobiście w remontach spotykam się z faktem, źe nowe łoźyska ciaśniej wchodzą od starych na wał. W źadnym gnomie nie miałem potrzeby moletowania wału. Nawet jeśli wał wciśnie się w łoźysko bez uźycia większej siły to i tak całość zostaje skręcona nakrętką od rolki i moletowanie nie jest potrzebne. Jedynie skrajne przypadki jak np zatarte łoźysko było i wał się w nim obracał spowodują większe luzy.
Co do cynowania łoźyska to przy dzisiejszych klejach ta cyna jest bardziej miękka od dobrego kleju.

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2016, 21:36:39 »
No i to są dobre informacje. Zobaczymy jak będzie z moim silnikiem-na pewno się podzielę fotorelacją.

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2016, 22:08:27 »
Jakie firmy łożyska stosujecie w swoich gnomach?

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 15, 2016, 07:17:30 »
Wczoraj kupiłem komplet SKF.
No i czekam już na  przesylke: uszczelniacz, manetka i wieszak :)

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 15, 2016, 19:59:09 »
Ja do moich zawsze stosowałem FŁT, ale teraz to tylko nazwa została podobno a w pudełku nie wiadomo co jest.

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 15, 2016, 22:01:26 »
Ja mam NTT Taiwan
Moim zdaniem super 0-ro luzu klasa C3
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 16, 2016, 11:43:03 »
No to mamy SKF i NTT Taiwan  a teraz takie pytanie jakie macie przebiegi po remontach ?

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 16, 2016, 13:24:39 »
O jakie TY PRZEBIEGI Pytasz? Znikome, malutkie, albo w ogóle. Tym którym się nawet wyremontować Gnoma i Uruchomić uda, to od wielkiego święta  przewiozą się na rowerze po 5km. Z drugiej strony szkoda na co dzień " katować" taki silnik. JAK GO wyremontujesz a co najważniejsze uruchomisz to już sukces.

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 16, 2016, 14:08:58 »
ja najwięcej ok 300 km zrobiłem w pierwszym sezonie mojej przygody z sinikami rowerowymi
następne lata to tak jak pisze Artur symboliczne przejazdy
w tym roku Maw-em ok 40 km , Malcherkiem ok 15 km i Dongo z 5 km

Więc łożyska się raczej nie zniszczyły
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 16, 2016, 14:27:31 »
Czyli praktycznie bez przebiegu, ja zamierzam robić dość duże przebiegi, jak naprawie silnik, akurat gnom bez pewnych przeróbek jest mało bezpieczny w obecnym ruchu i trzeba trochę go poprawić jeśli miałby być silnikiem użytkowym, natomiast u mnie to będzie inny silnik i zobaczymy ile wytrzyma :).

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 16, 2016, 16:51:09 »
Do ruchu pod względem zrywności i osiągów zdecydowanie lepiej nadaje się MAW. No i ma sprzęgło. A łoźyska jakie by nie były to takie przebiegi kolekcjonerskie wytrzymają.

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 16, 2016, 19:45:42 »
W wolnej chwili udało się coś porobić:
http://tufotki.pl/J5lTF

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 16, 2016, 21:52:38 »
Prace -STANDARDOWE jednak uważaj na sprężynkę "pokrzywiona" na dwóch ostatnich fotach. To do zapłonu. Wyprostuj i nie zgub.

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2016, 22:03:28 »
też ją zauważyłem 
ja usuwam izolację wewnątrz i wstawiam tam sprężynkę a na zewnątrz zakładam koszulkę termoizolacyjną
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka