FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH
SILNIKI => GNOM => Wątek zaczęty przez: artpopey w Listopad 01, 2018, 16:17:07
-
Witam . Kolejne dzieciątko Gnom R06 wyremontowany przeze mnie. Nie będę już pisał , że wymienione łożyska, uszczelniacz czy zregenerowana pompka paliwa bo to oczywiste . Główny element remontu obejmował profesjonalny szlif cylindra i zamontowany nad wymiarowy tłok 39,5mm zakupiony we francji. Dodatkowo zastosowałem korbowód z łożyskiem igiełkowym w stopie.. Silnik "zimny" po zmierzeniu ciśnienia w cylindrze wynik to 6,7 bar. Zastosowałem dyszę paliwa regulowaną. Na moje skromne oko :-) po prawidłowym dotarciu silnika moc powinna wynosić około 0,7 km.
-
Jak wygląda to rozwiązanie z łożyskiem w stopie? Korbowód jest od czegoś innego? Igiełki chodzą bezpośrednio po tym czopie gnomowego wału?
-
Żałuję ,że fotek nie zrobiłem. Silnik od klienta z takim korbowodem otrzymałem. Łożysko pracuje po czopie wału z tulejką , tak jak w oryginale. Podejrzewam ,że korbowód pochodzi z modeli Solexa.
-
Witam kolegów. Na temat zmiany korbowodu na panewce mosiężnej na łożysko igiełkowe pisałem już dawno jak to zmienić . Trzeba poszukać na wpisach o Gnomie . Jest tam dokładny opis co i jak . Podałem rozmiary łożysk igiełkowych i bieżni które trzeba wymienić . Są też zdjęcia porównawcze co i jak . Byłem pierwszym na forum który to zastosował i sprawdził oraz opisał. Samo się nie znajdzie . Gnomista . -----> strona druga ----> Modyfikacja układu korbowego Gnom. Dwa wpisy .