Jeszcze chciałem dopytać w tym wątku. Jakiś czas temu na chat umieściłem filmik o wyprzedzeniu zapłonu. W związku z obecnie stosowanymi paliwami o wyższej liczbie oktaniowej, które generalnie powodują wolniejsze rozchodzenie się czoła płomienia, należałoby moim zdaniem przyspieszyć zapłon, co mogłoby podnieść sprawność silnika i obniżyć temperaturę jego pracy. Jednak przyglądając się konstrukcji układu zapłonowego Gnoma, moim zdaniem nie daje on możliwości przestawienia kąta wyprzedzenia zapłonu, a jedynie regulację rozwarcia styków przerywacza. Z biegiem czasu zużywa się ślizgacz młoteczka i przerwa między stykami pomniejsza się. Możemy to skompensować, oddalając nieruchomy styk poprzez kręcenie (w prawo) śrubą mimośrodową, oczywiście po wcześniejszym poluzowaniu śrub blokujących. Ale samego kąta wyprzedzenia nie da się zmienić. Czy dobrze rozumuję, czy Ktoś mnie oświeci?