SILNIKI > SOLEX

Solex Mikron

(1/1)

GNOMISTA:
Najmnieszy Mikron Solex miał silnik 3800 tylko został ograniczony mocą i prędkością by dostosować go do przepisów Francuskich. Metoda techniczna to ograniczenie średnicy kanału paliwowego doprowadzającego paliwo do cylindra. Przeznaczony był dla młodzieży.


https://www.lanemotormuseum.org/collection/motorcycles/item/solex-micron-1968/?fbclid=IwAR2dSwWH-     
-iFFniEGImGsLank4xjIWyExnHKMQvlXpL4lodrHjWldYMFY4   

Solex Micron- 1968
solex_micron_1968web1a.jpg   

Solex wypuścił Micron, swój najmniejszy model, pod koniec 1967 roku. Napędzany silnikiem z większego modelu 3800, Micron stanowi trochę pomyłkę dla firmy Solex. Jedną z głównych zalet VéloSoleX była możliwość korzystania z transportu zmotoryzowanego bez "kłopotów" związanych z posiadaniem motocykla lub samochodu. Zauważ, że widoczny tutaj Micron nie ma żadnych pedałów. Francuskie przepisy mówią, że motorower bez pedałów to motocykl, co oznacza, że do obsługi Microna potrzebne było prawo jazdy na motocykl, ubezpieczenie, kask, tylna tablica rejestracyjna, elektryczny klakson, trzypozycyjny reflektor (jasny, zwykły i przyciemniony) oraz prędkościomierz. Dodatkowy koszt związany z tym wymaganym sprzętem spowodował tak duży wzrost cen, oprócz przeszkód, przez które jeździec musiał przeskoczyć, że sprzedaż była fatalna - sprzedano tylko 4000 sztuk.

Ponieważ Micron i większy 3800 mają ten sam jednocylindrowy silnik, rolka przedniego koła Microna miała mniejszą średnicę niż 3800. To, w połączeniu z mniejszym rozmiarem opon, utrzymało prędkość maksymalną Microna wynoszącą 18 mil na godzinę na tym samym poziomie, co w większym modelu.

Model widoczny tutaj jest wersją niedopuszczoną do ruchu ulicznego; miał kierownicę z 3800, bez reflektorów, bez instalacji elektrycznej (a więc bez oświetlenia lub klaksonu), a silnik miał płytkę ograniczającą, która ograniczała prędkość maksymalną do zaledwie 9 mil na godzinę!

Specyfikacje:

Producent: Solex
Kraj pochodzenia: Francja
Silnik: jednocylindrowy, 49cc, 2-suwowy, chłodzony powietrzem, 0,78 KM
Skrzynia biegów: Rolka do przedniego koła
Prędkość maksymalna: 18 mil na godzinę (wersja niedopuszczona do ruchu ulicznego: 9 mil na godzinę)
Lata produkcji: 1968-1974
Liczba wyprodukowanych: około 4,000
Pierwotny koszt: 518 franków francuskich lub 104 USD (około 556 USD dzisiaj)





     
                                                                                                                                                       

artpopey:
A tu aukcja i obecna zaporowa cena. https://www.ebay.fr/itm/386302636105?hash=item59f16e7049:g:7zUAAOSwMjplXKKS&amdata=enc%3AAQAIAAAAwNzgbLoyxEU1PulYnqZz9h6gLmYQ5RKzT5hxW%2FS9aSzEXhZjg3vJwbefyuZD3qGPSSi%2FFjXD3NqEEqWes4Zzuu%2BBwU%2FjSPdu6HKfQTKnA3M2T3GN8YRcp1KlLqMFxiv174yVHORuZYjcW2lBs2jwOh6IIxsGW%2F13zfEf2li2XgSD7iG%2BspglMWH2Tn0l5h9iHJR69XVTq%2Fz0J708NRgqv8ZXpIj5bMqTuOtmrKgF%2BZl7bxtJVrBMba8UsoH3Mna%2Bpw%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR_ylvM2BYw

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej