PODWOZIA czyli rowery > ROWERY

Angielski rower Raleigh Superbe z silnikiem Cyclemaster,

(1/1)

artpopey:
Rower , jak w tytule .Stan zestawu sprzed remontu.

https://foty.eu/image/5wb/5RNal-BwvN6lae52.jpg
https://foty.eu/image/5we/5RNal-wdzJCnae52.jpg
https://foty.eu/image/5wd/5RNal-zXdqZh1bce.jpg

artpopey:
Przednie koło 32 szprychy. Zaplatanie na 3 krzyże.
W necie pełno zdjęć i filmów z podpowiedziami jak samemu zapleść koło nowymi szprychami.

Ogólnikowo pokazuje jak ja to robię.  Czas pracy 5- 10 minut.


Celowo nie montuje osi koła ponieważ tylko przeszkadza podczas pracy.


W co drugi otwór wkładamy szprychy jak na fotce po niżej.


W drugi otwór na prawo od miejsca mocowania wentyla wkładamy 1 szprychę.


Kolejna szprycha w prawa stronę zostawiając trzy wolne otwory. Razem 8 szprych.


Obracamy koło o 180 stopni i pierwsza szprycha w otwór na prawo od dolnej już zamontowanej szprychy i jak wcześniej w co 4 otwór wpinamy resztę szprych.


Wcześniej dla ułatwienia wkładamy w szpulkę kolejne 8 szprych.


Znów obracamy koło o 180 stopni i wpinamy kolejne 8 szprych



Jeśli prawidłowo zapleciemy to tak powinny układać się szprychy względem otworu na wentyl dętki.


Teraz równomiernie napinamy wszystkie szprychy Ja każdy nypel wkręcam 10 obrotów. Następnie po 5 obr , kolejne pięć , aż do napięcia szprych. Często kilka jest dużo luzniejszych niż pozostałe, wtedy indywidualnie każdą dociągamy.
Ogólnikowo pokazałem proces zaplatania ale głównie pokazałem ze nie taki diabeł straszny i samemu raz lepiej raz gorzej , ale da się to  samemu zrobić.

artpopey:
Na takim etapie wygladają pace odnowienia roweru wraz z silnikiem.

artpopey:
Angielski licznik z 1952. Całośc po odnowieniu. Ramka licznika dopasowana od Simsona. Stara linka ( jeszcze w oplocie skórzanym) w całości wykonana przez  https://www.autolinka.pl/ . Małe koło zębate zużyte wykonane z bakielitu. Nowe wycięte plazmą z aluminium. Zdjęcia obrazują całość po zamontowaniu w rowerze.







Dodam ,że duże koło zębate było też wypracowane. Wykonane z aluminium nie spawalnego. Zużyte zęby zregenerowałem  klejem do spawania na zimno. Słuszne  było wykonane fabrycznie z bakielitu - cicha praca i mniejsza odporność na wypracowanie połączenia zębatego . Ja wykonałem z możliwości dostępnych na rynku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej