FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH
SILNIKI => GNOM => Wątek zaczęty przez: GNOMISTA w Marzec 12, 2018, 00:26:31
-
Tak wygląda prawidłowo wykonany szlif cylindra Gnom. Pasowanie tłoka w cylindrze 004-005 setne i tak ma być . A nie fantazje które niektórzy wypisywali a potem brakowało mocy i ciśnienia . Tłoki nadwymiarowe na zdjęciach są oryginalne od Gnoma a nie jakieś puchnące podróby. Kilka fotek --------------->
(https://i.ibb.co/7Vpjp3n/urodziny-hani-021.jpg) (https://ibb.co/7Vpjp3n) (https://i.ibb.co/HqLjy9v/urodziny-hani-022.jpg) (https://ibb.co/HqLjy9v) (https://i.ibb.co/XLNZdk9/urodziny-hani-030.jpg) (https://ibb.co/XLNZdk9) (https://i.ibb.co/9gDRqLH/urodziny-hani-025.jpg) (https://ibb.co/9gDRqLH)
-
Brawo. Jesteś jednym z nielicznych co takie nad wymiarowe tłoki posiada. Ja nigdy nie spotkałem się z takimi aby ktoś miał na zbyciu lub prezentował gdziekolwiek, oczywiście w Polsce . Nawet nie spotkałem się z żadną literaturą gdzie by napisano o nad wymiarowych tłokach do Gnoma. Ze znajomych to Ty i chyba Roman ma.
-
A i ja pochwalę się prawidłowo zrobionym szlifem. Cylindry ostatecznie honowane głowicą diamentową prawie "lustereczko"
-
A tak się wstępnie dociera cylinder i pierścienie. Obroty do ustawienia - docieranie na olej przekładniowy. Kilka godzin i jest super nic nie puchnie dotarte super cylinder i pierścienie.
https://www.youtube.com/watch?v=Pb5zErlSntA[
-
Nie wiem do kogo masz żal i o co chodzi. Nie wiem komu i w związku z czym chciałeś zadać pytanie ale mnie osobiście o nic nie pytałeś. Dokumentacja projektowa techniczna Gnoma nigdy nie była dostępna ogólnie. Nawet w archiwach Wrocławskich jej nie ma. Podobno archiwum było przeniesione do Krakowa z całą dokumentacją zakładów wojskowych które były na Psim Polu.
-
Gnomista ma rację. Nic dodac nic ująć . Koniec tematu.