Autor Wątek: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni  (Przeczytany 2294 razy)

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« dnia: Czerwiec 09, 2016, 20:14:25 »
Zdjąłem cylinder i zauważyłem że na tłoku nie ma kołków ustalających położenie pierścieni, pierścienie miały rożne położenie.
I taraz jak wszystko poskładam to jak mają być ustawione?
I taraz jeszcze takie pytanie, czy mimo braku  tych kołków ustalających przy pracujacym silniku pierścienie nie obracają się dokoła wpadają swoim przecięciem na okna?


Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2016, 23:18:16 »
Dzięki za odpowiedź, to jest ta popularna wersja D8, silnik kiedyś kupiony, musiał kiedyś jeździć bo sa ryski na cylindrze, generalnie chcem rozebrać, wyczyścić, wymienić simmery, zapłon ustawić i próbować odpalić, nie wiem czy była iskra wcześniej itp. Stan nieznany ale zakonserwowany olejem zalany, mogłbyć czyszczony bo głowica jest czyściutka tłok beż żadnych przypaleń itp.
Pod spodem cylindra jest wybita 3, to już kolejny silnik bez kołków na tłoku jaki miałem w rękach.
Wymiar tłoka jest nominalny więc raczej oryginał ale jak pisałem widziałem jużkilka takich bez kołków.
 Cewki nie ma  ale jakąs butelkową się podepnie i będzia działać ( sprawdzone ).
Filtra powietrza z gaźnika nie mogę odkrecić, jakoś mocno siedzi do nafty trzeba będzie wrzucić.
Silnik kupiony z ogłoszenia, stan nieznany niby kiedyś odpalony, ( dla mnie zawsze te wszystkie silniki z ogłoszeń to po prostu Oborniaki niepospolite  tak więc nie zważam zbytnio na opisy i zapewnienia traktuje wszystko jako złom do rozebrania na części.
Filmiki zaraz przejrzę.
Czym rozpoławiasz swoje silniki, zdejmujesz magneto itp. Jakiś mini ściagacz muszę dorobić.
Kupowałeś już z tej strony co podałeś cylinder z tłokiem ?
Na tych filmach gość dobiera pierścienie by miały jak najmniejszy luz czy to takie jakby obejście żeby nie robić szlifu?




« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2016, 23:30:03 wysłana przez MB2T »

Offline marci_ek

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Karma: +0/-0
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2017, 19:50:43 »
Też mam taki dylemat. Mam nowiutki tłok z pierscieniami i na tłoku nie widac żadnych zamków. Czy to normalne? W starym silniku tez tak było że tłok był bez pierscieni

Offline marci_ek

  • Nowy
  • Wiadomości: 6
  • Karma: +0/-0
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2017, 19:52:08 »
Czy może ktoś podpowiedzieć jak to z tym jest. Byłbym bardzo wdzieczny za odpowiedz

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2017, 08:37:31 »
są z kołkami i bez

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2017, 10:33:46 »
Kołki w tłokach stosuje się gdy pierścienie mają zamek prosty na łączeniu pierścienia . Zapobiega to obracaniu się pierścieni i nie trafia na otwory kanałów w cylindrze . W silnikach które nie mają kołków na tłoku stosuje się pierścienie z zamkiem skośnym który w czasie sprężania się domyka i trzyma ciśnienie . Pierścienie skośne ustawiamy po przekątnej tłoka . W czasie pracy potrafią się obrócić ale nie ma co tym się przejmować jest OK .Nie mamy na to wpływu są pływające . Tyle w skrócie .

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2017, 17:49:37 »
Nie zgodzę się z Kolegą. Pierścienie ze skośnymi zamkami nie uszczelnią się podczs spręźania. Jak mają jakiś luz to jest on niezmienny w czasie pracy. Technicznie nie możliwe.

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2017, 07:37:30 »
Kolego pomyśl trochę zanim napiszesz swoje złote myśli . Jeżeli coś jest skośne tak jak zamek w silniku Gnom to przy sprężaniu jedna część pierścienia się opiera o kanał tłoka a druga dociska na zamku . Luz zamkowy jest po to żeby pod wpływem temperatury nie popękały pierścienie bo się rozszerzają i wytwarzają ciśnienie w cylindrze . Poczytaj stare książki to się coś dowiesz . Najprościej w tym temacie . Skosy nie powodują całkowitego zamknięcia zamka ale zmniejszają przedmuchy podpierścieniowe i nad pierścieniowe .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2017, 07:57:39 wysłana przez GNOMISTA »

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: Kołki na tłoku lub ich brak i ustawienie pierścieni
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2017, 17:41:06 »
Wiadomo źe luz jest po to by nie zatarły się po nagrzaniu, ale to czy zakończone są płasko czy skośnie nie wpłynie na doszczelnianie w czasie suwu spręźania. Byłoby to moźliwe gdyby jeden koniec pierścienia był na sztywno osadzony, a drugi miał luz w rowku i by pracował góra-dół. A tak bez względu na wielkość luzu w rowku pierścień nie będzie dociskał się skosami. Ani przy spręźaniu ani przy wydechu.

Karolek

  • Gość
.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2020, 21:21:51 »
.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 08:27:40 wysłana przez Karolek »