FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH

SILNIKI => GNOM => Wątek zaczęty przez: artpopey w Lipiec 09, 2017, 22:45:28

Tytuł: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Lipiec 09, 2017, 22:45:28
Cisza na forum. Nawet GAWĘDZIARZE nic nie piszą. Pewnie kolejne szroty do swojego składziku dokładają.
SZROCIARZE REMONTUJECIE COŚ ?????????????????????????
Ja kolejne dwa gnomy "uzdrawiam" Nie leniuchuję mimo braku czasu w okresie letnim.
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Lipiec 23, 2017, 22:34:15
Taka "maluśka" iskra 

http://www.youtube.com/watch?v=FuQ5sbx5WNM
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Lipiec 31, 2017, 23:03:21
Zakończony remont 1 Gnoma. Odpał silnika i radoścć wielka.
http://www.youtube.com/watch?v=F97IfPCJ_cY
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Listopad 23, 2017, 22:36:23
Kolejny mój remontowany silnik i iskra jakiej jeszcze w necie nie było!!!!!!!!!!!!! A jak taką uzyskać to opisane na forum jest. Jest tak duża, mocna ,że musiałem zaizolować miedzianą tulejkę wychodzącą z cewki i łączącą się z tulejką bakielitową która mocuje przewód wysokiego napięcia. A dlatego ,że prąd był tak silny ,że na styku cewki z wkrętem mocującym przewód wysokiego napięcia też przeskakiwała iskra na masę-obudowę silnika.

http://www.youtube.com/watch?v=mHlGH_DUyl4
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: GNOMISTA w Listopad 27, 2017, 00:27:39
Fajnie Ci to wychodzi . Ale ten wypiaskowany korek wlewu nie pasuje . Bardziej rasowo by było gdyby był wypolerowany . Nakrętki samozaciskowe na lewarku się wytopią , lepiej czapeczkowe pełne . Reszta OK . Fajna iskra .Co do podkładek miedzianych to wystarczy je odpuścić . Trzeba nagrzać je porządnie i wrzucić nagrzane do zimnej wody. Po tym zabiegu  zmiękną i dobrze się układają . Pozdrawiam Gnomista .
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Listopad 27, 2017, 23:00:27
Pomiar sprężania cylindra na świeżo złożonym silniku. 

http://www.youtube.com/watch?v=kKWlOIEdNkY 

Jest 4 bar.  Po dotarciu powinno być 6-7 bar.
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Grudzień 09, 2017, 19:37:26
Skoro iskra pewna i miarowa, można docierać silnik. Nowy tłok i cylinder po honowaniu.   

http://www.youtube.com/watch?v=y-uI7qBfjGA
Tytuł: Odp: Ustawienie zapłonu i dalszy montaż
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Grudzień 31, 2017, 20:01:57
Dalszy montaż silnika

http://www.youtube.com/watch?v=pgu9Fd3Vpko
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Styczeń 02, 2018, 09:18:19
Nie pamiętam dokładnie bo czasu upłynęło trochę. Nie mierzyłem tego ,jednak tłok zdecydowanie zasłaniał okno wydechowe około 2 do 3mm.

http://www.youtube.com/watch?v=krgpS2WKXUg

filmik z jazdy moim solexem
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: GNOMISTA w Styczeń 02, 2018, 17:49:48
Dziękuje za opis. Składam Gnoma na korbowodzie i cylindrze Solexa 3800. Właśnie tłok całkiem nie schodzi w dół zasłania około 3mm okno wydechu widocznie tak musi być. Zobaczy się przy próbie odpalenia, co i jak czy zagada.
Tytuł: Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Styczeń 02, 2018, 19:19:29
To powodzenia życzę . Ja w przyszłości też nad taką hybrydą popracuje. Obecnie kończę Gnoma, potem rewitalizacja roweru Olimpia i z całym zestawem wiosną lub latem 2018r na jakiś zlocik bym się udał.