Autor Wątek: CYCLEMASTER 3 - trochę historii  (Przeczytany 554 razy)

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
CYCLEMASTER 3 - trochę historii
« dnia: Styczeń 29, 2016, 21:26:07 »
TROCHĘ HISTORII
Produkowano takie silniki w latach 1949 - 1952.

W sieci nie ma zbyt dużo informacji na temat tych silników, jedynie znalazłem na stronach: cyclemaster , z których jest część danych (tłumaczenie).
Cyclemaster przez Andrew Pattle

Koła moc Cyclemaster wykonał swój pierwszy publiczny występ na Targach Przemysłu Utrechcie w kwietniu 1950 roku, ale historia zaczyna się w 1948 roku, tuż po II wojnie światowej. Grupa niemieckich inżynierów został wysłany do Den Haag w Holandii do pracy HNG (Hart, Nibbrig & Greeve NV - importerzy samochodów i motocykli). Mieli pomóc w rozwoju dwusuwowy samochód, który został zaprojektowany przez DKW w Chemnitze. Prototyp został zbudowany przez Pennock NV, Den Haag, ale z powodu bardzo wysokich kosztów, nie ten wszedł do produkcji. W jego walizce, jeden z Niemców miał zestaw plany na dwusuwowym silnikiem rowerowym, który miał zbiornika, silnika i gaźnika wbudowany w koło. To był zaprojektowany przez DKW, ale nigdy nie wszedł do produkcji z powodu wojny. Ten Niemiec był Bernhard Neumann (projektant z DKW). Dostał wraz z dwoma innymi projektantami z HNG i Rinus Bruynzeel i Nico Groenerdijke do studiowania plany. Prototyp został wykonany, ale po raz kolejny wysoki koszt uniemożliwia projekt pójdziemy dalej w Holandii. Silnik okazał się być bardzo trudne do pracy na, trzeba było wyjąć ją z roweru za każdym razem chciałam pracować na nim. Jednak te trzy projektanci widział możliwość zastosowania wielu części z DKW plany, aby inny silnik rowerowy. Poszli do przodu z tym nic nie mówiąc do z HNG. Kiedy nowy silnik był gotowy zaprezentowali go z HNG, którzy spodziewali się zobaczyć silnik DKW. Zamiast tego zobaczył silnik z czołgu, wszystko zamontowane nad przednim kołem roweru. Trzy inżynierowie wykorzystali dwie pierwsze litery każdego z ich nazwisk w celu uzupełnienia nazwę nowego silnika: Bądź rnard, Ri nus i Ni współpracy BeRiNi. Silnik był także ze względu na liczbę typu M13.
 Dane techniczne zaczerpnięte z internetu:

Wymiary kół 26 "lub 28" Silnik Twostroke. Silnik nr Opieczętowane pod obudowie sprzęgła pod koniec exhaustsystem Średnica 36 mm lub 32 mm Suw 32 mm Pojemność 32 cc eller 25,7 cc. Opracowany KM 0,8 lub 0,6 Prędkość 4500 obrotów na minutę przy 20 mph Paliwo Benzyna i olej, mieszanina 25: 1 Olej silnikowy SAE 30 Pojemność Fueltank 2 ½ ok. pint Układ zapłonowy Bosch MZ / ONZ 1/110 L1, Wico-Pacy bantamag i Wipac seria 90 Świeca zapłonowa KLG 14 mm F. 50, BOSCH W175T1, BOSCH W7AC NGK B6HS Plug-luka 0018 "- 0020" (0,45 mm-0, 50 mm) Kontakt lukę wyłącznika 0018 "(0,45 mm) Förgasare Amal, Meco-Bielefeld i BEC Smar sprzęgło SAE 90 lata, SA E 60 zima (w Szwecji) Pojemność komory sprzęgło 50 cc, korek wlewu benzyna posiada 50cc. Użyj jako środka. Nie przepełniać Bezpłatne przejazdy dźwignia 1/4 cala na końcu dźwigni ręcznej Przełożenie, silnik, sprzęgło 3,2:1 Przełożenie, sprzęgło koła 5,6:1 Wskaźnik ogólnego 18:1 Transmisja Łańcuchy Waga 34 lbs Wspinaczka zdolności 6-7% Zużycie paliwa Aprox. 230 mpg przy 32cc silnikiem. 250 mpg z 25,7 cc silnik. Sprzęgło Pojedynczy typ w kąpieli olejowej

« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2020, 18:25:45 wysłana przez kacecik »