51
OGÓLNE i pożyteczne - o tym czego nie było w tematach / Odp: Co nieco o docieraniu o przytartych tłokach cylindrach paliwie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Październik 22, 2023, 22:39:28 »Jak pamiętam -pisaleś i moja uwaga . Zestaw tłok -cylinder po szlifie , po zamontowaniu pierścieni nowych . Szkoła pierwsza to tak zeszlifować zamki aby luz był 0,1- 0,2mm. Szkoła druga którą stosowałem . Pierścienie nowe na tłoku plus szlif i umiejętne docieranię . Nowe pierścienie posiadają na powierzchni mikosopijne ząbki w etapie produkcji . Szybko w procesie docierania silnika , ścierają się i luz na zamkach powstaje prawidłowy . W moim doświadzczeniu to nie pierścienie są winne zacieraniu się ,ale nie umiejętne wartości luzu między tłokiem a cylindrem . WAŻNE . Tłok puchnie rozszerza się tam gdzie najwięcej stopu aluminium . W przypadku tym to obszar w osi sworznia montowanego w w tłoku. Po prostu. W gniazdach montowania sworznia jest nadmiar materiału ,a ten powoduje większą roszeżalność . Skomentujcie to sami .