Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Jak pamiętam -pisaleś  i moja uwaga . Zestaw tłok -cylinder po szlifie , po zamontowaniu pierścieni nowych . Szkoła pierwsza to tak zeszlifować zamki aby luz był 0,1- 0,2mm. Szkoła druga którą stosowałem . Pierścienie nowe na tłoku plus szlif i umiejętne docieranię . Nowe pierścienie posiadają na powierzchni mikosopijne ząbki w etapie produkcji . Szybko w procesie docierania silnika , ścierają się i luz na zamkach powstaje prawidłowy . W moim doświadzczeniu to nie pierścienie są winne zacieraniu się ,ale nie umiejętne wartości luzu między tłokiem a cylindrem . WAŻNE . Tłok puchnie rozszerza  się tam gdzie najwięcej stopu aluminium . W przypadku tym to obszar w osi sworznia montowanego w w tłoku. Po prostu. W gniazdach montowania sworznia jest nadmiar materiału ,a ten powoduje większą roszeżalność . Skomentujcie to sami .
52
KO / Odp: Cewka oświetleniowa silnika KO.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Październik 22, 2023, 20:21:56 »
Co z tego że masz taką lampę jak jej nie podłączysz bo KO D4 nie ma cewki oświetleniowej tylko zapłonową. To muszą być silniki D8E które ją mają,
53
Cześ Artur ja już dawno pisałem o pasowaniu tłoka cylinder w Gnomie 0.04 - 0.05 maksymalnie i pasowaniu moją metodą na 00,1 pierścieni w naszych pierdopendach i technice docierania . Masz racje tylko co niektórzy tego nie rozumieją . A oni pasują 0.4 -0.5 tłok i pierścienie żenada
i klamoty nie chcą działać prawidłowo. Pozdrawiam.
54
Dodam od siebie jeszcze o pomiarach tłoków i owalizacji . Jak na filmiku który załączam https://www.youtube.com/watch?v=6JZj4yu0QXs
Mam kilka nowych tłoków od Solexa o wymiarze 39, 45mm. Wykonując pomiary w dolnej części mikrometrem tłoki do Solexa mają owalizację 0,03mm, czyli mierząc wzdłuż osi sworznia  tłok w dolnej części ma wymiar 39,42mm.
Dla tłoka 39,45mm wymiar cylindra powinien wynosić 39,5mm , czyli luz tłok cylinder to 0,05mm
Jak nie mam racji to może mnie ktoś poprawić .
55
OGÓLNE i pożyteczne - o tym czego nie było w tematach / Co nieco o docieraniu o przytartych tłokach cylindrach paliwie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Październik 11, 2023, 16:33:17 »

W razie przycierania się tłoka można jeszcze spróbować owalizacji tłoka na nowo na bardzo precyzyjnej tokareczce tylko  setkę żeby wyrównać ewentualne nierówne wyrobienia płaszcza tłoka, jako już używanego...Póżniej można zrobić szlif z luzem 4-5 setek i jeżdzić na wcześniejszym zapłonie, niż jest w instrukcji podane ale wiem - że z tym jest problem pomimo dzisiejszych paliw LO jest wyższej o16 – oktanów więc sytuacja jest w zasadzie patowa.
Potrzeba bardzo mądrego który zna się na stopniach sprężania, wyprzedzeniu zapłonu - momencie największego ciśnienia spalania w silnikach i ich zależnościach obecnie - przy zupełnie innych paliwach  LO78  a teraz LO95.                               

Praktycznie, żeby dzisiaj jeżdzić na współczesnych paliwach i stosować dawne ustawienia silnika, zapłonu, gażnika, trzeba by było do kupionej na stacji benzyny - dolewać tyle benzyny ekstrakcyjnej która podobno ma LO 50 - 52 oktany żeby wyszła mieszanka w baku o LO - 78 – 80 oktanów maksymalnie.
Z  docieraniem na maxa to jest tak, że rozpędza sie na nowym silniku do 3/4 - 4/5 prędkości maksymalnej, i chłodzi silnik na wolnych obrotach, na dystansie kilkuset metrów i znowu rozpędza się i na wolnych obrotach chłodzi cylinder w strumieniu powietrza w czasie jazdy, itd. Trzeba wsłuchiwać się w prace silnika bo da się usłyszeć kiedy silnik zaczyna ciężko pracować i ma zamiar chwycić na tłoku w tym momencie należy się zatrzymać i schłodzić silnik aż tłok puści.
Znajomi przy dwusuwach piłowali nowe silniki na maksa zdejmowali cylindry i podpiłowywali tłoki w miejscach podejrzanych o zacieranie i tak do skutku aż było ok.
Druga metoda docierania to spokojna jazda do połowy gazu i dużo przejechanych kilometrów. W obydwóch metodach docierania silnika wymaga się zwiększonej ilości oleju w benzynie . Tak jak nas informuje instrukcja danego silnika.

56
KO / Odp: Cewka oświetleniowa silnika KO.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Popularny dnia Październik 09, 2023, 01:06:22 »
Witam forumowiczów.Muszę się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat silnika KO D8E. Niektórzy z kolegów mają kłopoty z pracą silnika który nierówno pracuje nie wchodzi normalnie w obroty a to wszystko przez cewkę oświetleniową która zakłóca pracę cewki zapłonowej. Izolacja cewki jest papierowa i przy częstym użytkowaniu nasiąka wilgocią i powoduje zakłócenia w pracy silnika. Ja odłączyłem oświetlenie od silnika przeszedłem na dynamo i wszystko gra jak w zegarku. To tylko jeden z powodów a drugi to że oryginalnie do prawidłowego korzystania z prądu do oświetlenia z silnika D8E w lampie mopedu Ryga jest zamontowana cewka która stabilizuje prąd i nie ma kłopotów z pracą silnika. Udało mi się zdobyć zdjęcie które pokazuje co i jak warto to przemyśleć na pewno jest nie do kupienia w Polsce.Starsze modele silnika KO nie miały cewki oświetleniowej i nie było problemów.

 


Posiadam taką lampę z cewką w środku jak na zdięciu, ale jeszcze nie podłączałem jej do swojego D4, kupiłem w Polsce jakiś czas temu za 150 zł
57
KO / Odp: Łańcuch napędowy do KO D4
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Październik 07, 2023, 21:56:57 »
Trzeba szukać oryginalnego od WSK a jeszcze lepiej od JAWY 50.
58
KO / Odp: Łańcuch napędowy do KO D4
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Październik 07, 2023, 21:49:46 »
Dziwne . Lata temu kiedy taki silnik miałem zamontowany w Uralu łańcuch YBN 415H pasował - nie obcierał , natomiast trzeba było stoczyć zębatkę bo zbyt ciasno pasowana była do łańcucha .
By odświeżyć temat z tym silnikiem tak dla przypomnienia wstawiam linki filmów.
https://www.youtube.com/watch?v=cYhJOoM_ews
https://www.youtube.com/watch?v=Z0KMvIBRu9U
Jakośc fimów jest jaka jest.
59
KO / Odp: Cewka oświetleniowa silnika KO.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Październik 07, 2023, 21:38:25 »
Montowałeś ją w Gnomie, jak się sprawuje ?
60
KO / Odp: Cewka oświetleniowa silnika KO.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Październik 05, 2023, 11:48:35 »
Ciekawe co kolega napisał ale nie ma szczegółów o tym co to za żarówka jaka jej moc napięcje . Żarówki ledowe działają na innych zasadach niż starego typu. Może jakaś fotka więcej szczegółów.
Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10