Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
42
SOLEX / Solex Mikron
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 26, 2023, 10:16:24 »
Najmnieszy Mikron Solex miał silnik 3800 tylko został ograniczony mocą i prędkością by dostosować go do przepisów Francuskich. Metoda techniczna to ograniczenie średnicy kanału paliwowego doprowadzającego paliwo do cylindra. Przeznaczony był dla młodzieży.


https://www.lanemotormuseum.org/collection/motorcycles/item/solex-micron-1968/?fbclid=IwAR2dSwWH-     
-iFFniEGImGsLank4xjIWyExnHKMQvlXpL4lodrHjWldYMFY4
   

Solex Micron- 1968
solex_micron_1968web1a.jpg   

Solex wypuścił Micron, swój najmniejszy model, pod koniec 1967 roku. Napędzany silnikiem z większego modelu 3800, Micron stanowi trochę pomyłkę dla firmy Solex. Jedną z głównych zalet VéloSoleX była możliwość korzystania z transportu zmotoryzowanego bez "kłopotów" związanych z posiadaniem motocykla lub samochodu. Zauważ, że widoczny tutaj Micron nie ma żadnych pedałów. Francuskie przepisy mówią, że motorower bez pedałów to motocykl, co oznacza, że do obsługi Microna potrzebne było prawo jazdy na motocykl, ubezpieczenie, kask, tylna tablica rejestracyjna, elektryczny klakson, trzypozycyjny reflektor (jasny, zwykły i przyciemniony) oraz prędkościomierz. Dodatkowy koszt związany z tym wymaganym sprzętem spowodował tak duży wzrost cen, oprócz przeszkód, przez które jeździec musiał przeskoczyć, że sprzedaż była fatalna - sprzedano tylko 4000 sztuk.

Ponieważ Micron i większy 3800 mają ten sam jednocylindrowy silnik, rolka przedniego koła Microna miała mniejszą średnicę niż 3800. To, w połączeniu z mniejszym rozmiarem opon, utrzymało prędkość maksymalną Microna wynoszącą 18 mil na godzinę na tym samym poziomie, co w większym modelu.

Model widoczny tutaj jest wersją niedopuszczoną do ruchu ulicznego; miał kierownicę z 3800, bez reflektorów, bez instalacji elektrycznej (a więc bez oświetlenia lub klaksonu), a silnik miał płytkę ograniczającą, która ograniczała prędkość maksymalną do zaledwie 9 mil na godzinę!

Specyfikacje:

Producent: Solex
Kraj pochodzenia: Francja
Silnik: jednocylindrowy, 49cc, 2-suwowy, chłodzony powietrzem, 0,78 KM
Skrzynia biegów: Rolka do przedniego koła
Prędkość maksymalna: 18 mil na godzinę (wersja niedopuszczona do ruchu ulicznego: 9 mil na godzinę)
Lata produkcji: 1968-1974
Liczba wyprodukowanych: około 4,000
Pierwotny koszt: 518 franków francuskich lub 104 USD (około 556 USD dzisiaj)





     
                                                                                                                                                       
43
SOLEX / Odp: Co nieco o Solexe histori od samego początku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Listopad 23, 2023, 22:19:21 »
Z rozżaleniem patrzę na forum które stoi w miejscu od lat. Gnomisto bez urazy ale przedstawiasz temat  odległy w naszym kraju . Coś nowego wniosłeś , choć juz na forum temat był podejmowany. . Raczej nikt tego modelu nie widział na oczy i raczej nie pragnie mieć . Forumowicze i goście forum to dla nich wielka niewiadoma  zza " oceanu" . Temat dla profesjonalistów fanatyków i zaciekłych . Ilu na forum?  Ja wiem i pojmuje  temat SOLEX 45. Zwykły Kowalski w mojej ocenie nie dojrzał do remontu Gnoma a co dopiero do Solex 45 .Reasumując. Wiedzy nigdy za dużo i tej z franuskiej strony internetowej 
44
SOLEX / Co nieco o Solexe histori od samego początku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 23, 2023, 20:46:07 »
Witam forumowiczów  troszeczkę tego co było i było ciekawe o Solexe. Jnstrukcje montażowe i ciekawe zdjęcia.


https://forum.tobeconline.fr/viewtopic.php?t=9143&fbclid=IwAR1JW3Ru_6Azk9-yAFNPc5y3VRN8NoeMKw-pIg2E58PnUqlQ7FaXoiRsGvM
45
HONGDU / Odp: Mieszanka paliwowa w silniku Hongdu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Listopad 10, 2023, 22:24:05 »
Fajny czytelny nowy wpis . Ktoś dolaczy do tematu ?
46
HONGDU / Mieszanka paliwowa w silniku Hongdu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 07, 2023, 21:16:15 »
Witam forumowiczów przypadkiem kiedyś kupiłem szrota Hongdu i po oględzinach przetrwała oryginalna naklejka paliwowa na zbiorniku która przekazuje stosunek ilości oleju do benzyny. Na dotarciu 20/1 a po dotarcju przejechaniu spokojnie 500 kilometrów 25/1. Może to błahostka ale nikt dokładnie tego nie przekazał.

47
GNOM / Odp: Przekrój gażnika Gnom oraz usprawnienie do czyszczenia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 07, 2023, 19:48:14 »
Witam i odpowiadam ta maleńka dziurka to dopływ powietrza z filtra powietrza które jest doprowadzone kanałem z boku gażnika i wchodzi pod przepustnice gazu i łączy się z paliwem gdy przepustnica jest zamknięta to wtedy mamy wolne obroty silnika.


48
GNOM / Pierwszy model Solexa.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 07, 2023, 07:14:59 »
Dla tych co nie znają pierwszego prototypu z którego powstał Solex 45 i został skopiowany Polski Gnom.





 Polski Gnom.

49
GNOM / Odp: Przekrój gażnika Gnom oraz usprawnienie do czyszczenia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Październik 26, 2023, 23:30:00 »
Pieknie przedstawionene . Zapomniałeś opisać , co się stanie jak zbyt głęboko wkręcimy kolektor ssaco- wydechowy w Gaznik . Jest tam maleńki otworek . Wstarczy jeden zwój gwintu wgłąb  i problemy są . Jakie ?
50
Artur napisałeś wiele prawdy o pasowaniach ale istotną sprawą jest sam silnik czy jest chłodzony powietrzem i smarowanie jest mieszanką paliwa z olejem czyli dwusuw , czy chłodzony cieczą czyli czterosuw który smarowany jest czystym olejem bez dostępu do paliwa co tworzy tak zwany film olejowy na tłoku i cylindrze. W silnikach dwusuwowych następują wyższe temperatury na tłoku i cylindrze gdzie są różne parametry rozszerzalności i pasowania w zależności od średnicy tłoka. Film przekazuje dużo wiadomości ale to silnik czterosuwowy chłodzony cieczą a to inna bajka chociaż w ten sam sposób wykonuje się pomiary. Cześć.
Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10