Autor Wątek: GNOM B55379 moja przygoda  (Przeczytany 2567 razy)

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 11, 2022, 10:56:07 »
Tu nie chodzi o publikę. Moim zdaniem jak być pewnym wszystkiego to na samym początku.Kolega PLAM zamontuje Gnoma do roweru i może okazać się ,że silnik nie ciągnie. Z doświadczania wiem ,  bo miałem dwa takie przypadki ,że silnik pięknie pracował w zakresie wolnych i średnich obrotów. Natomiast w górnym zakresie  parskał i kichał, dławił się.
Pierwszy przypadek to R06 miał dyszę od R04 i dokładnie jego praca wyglądała jak na filmie kolegi PLAM.
 Drugi przypadek to R04 też pięknie pracował w zakresie dolnych i średnich obrotów. Okazało się ,że aby mógł pracować w zakresie wysokich obrotów musiał mieć rozwierconą dyszę aż do 0,6mm czyli większa średnica niż do silnika R06. Tak ,że w tym ani innym przypadku nic nie musi być oczywiste. To co napisałem to moje uwagi i spostrzeżenia .
Przyjmuje się ,że dla silnika R04 dysza 0,5mm. Dla silnika R06 to 0,55- 0,56mm To teoria, a praktyka pisze nowe scenariusze.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2022, 11:02:05 wysłana przez artpopey »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 11, 2022, 13:33:06 »
Na tym krótszym filmiku, gdzie nie trzymam cięgna gazu (szprychy), to to było maksymalne otwarcie przepustnicy i w teorii najwyższe obroty. Nie prycha, i nie kicha, ale to są jego maksymalne obroty - ciężko mi porównać bo nie mam do czego. Czy jest jakiś prosty sposób aby zmierzyć obroty, coś na przewód WN? Ile tych obrotów powinno być? Dysza - domyślam się, że chodzi o tą wkręcaną od góry w gaźnik - obok słupka - jak sprawdzić średnicę? Zegarmistrz pomoże?

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 11, 2022, 13:43:17 »
To dysza wkręcana z boku gaznika na klucz płaski-oczkowy 9mm. Kup wierła są zestawy na allegro np. 0,3 do 0,7mm. Wkładasz do dyszy i pasujesz która ciano wchodzi lub nie . Wtedy wiesz z jaką dyszą obecnie masz doczynienia.


Warto się zaopatrzyć w uchwyt wiertarski i pensetę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2022, 15:30:39 wysłana przez artpopey »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 11, 2022, 18:23:32 »
Dzięki!

znalazłem coś takiego, ale w zestawie jest tylko 0,5 lub 0,6 więc ciężko będzie rozstrzygnąć bo 0,6 i tak nie wejdzie, a 0,5 powinno wejść i tu i tu  :(

https://allegro.pl/oferta/zestaw-wiertel-do-czyszczenia-dysz-drukarek-3d-11547691810

Najlepsze chyba byłoby 0,55 jak tu:

https://allegro.pl/oferta/wiertla-do-dysz-drukarek-3d-0-55-mm-10-szt-9655596457

Średnica kolektora ssącego to około 8,2mm, to króciec i gaźnik raczej od 06.


Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 11, 2022, 19:18:39 »
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2022, 21:06:55 wysłana przez artpopey »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 19, 2022, 22:28:52 »
Zerknijcie proszę na te filmiki i powiedzcie jak to teraz wygląda, a raczej brzmi

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=v1lQ_qvbbc4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=v1lQ_qvbbc4</a>   <a href="http://www.youtube.com/watch?v=vxZIm_rYl3Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=vxZIm_rYl3Y</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Nmmj3bJo8dI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Nmmj3bJo8dI</a>

Pojawił się problem z dekompresatorem, który … nie działa.
Zdjąłem głowicę, wyjąłem dekompresator, wyczyściłem kanał, było trochę oleju - wydmuchałem.
Ale nadal, mimo że się uchyla to zachowuje się tak:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fd0RckaTvvA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fd0RckaTvvA</a>

Pozdrowienia!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2022, 13:25:57 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 20, 2022, 00:04:35 »
Na moje ucho , nadal mu brak wyższych obrotów .  Co do dekomresatora jesli syczy to nie szczelny. Trzeba dotrzeć go pastą do zaworów - finisz najdobiejszą. Brak wysokich obrotów jest nieszczelnością dekompresatora. Usuń usterkę i dopiero wtedy można myśleć o dobraniu dyszy jeśli zajdzie taka potrzeba.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2022, 20:06:24 wysłana przez artpopey »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 03, 2022, 13:53:24 »
Witam Kolegów po przerwie na zimowe, narciarskie szaleństwo. Dziękuję za podpowiedzi dotyczące dekompresatora zarówno tutaj, jak i w wątku Gnom dobre rady. U mnie problemem był zatkany kanał w cylindrze - od odprężnika do wydechu. A dlaczego wcześniej działał bez problemów - bo postanowiłem założyć swój stary cylinder, ze starym tłokiem i starymi pierścieniami - tak dla sprawdzenia ich kondycji. W sumie ciśnienie sprężania około 4,5 do 5 Atm (na rozgrzanym) więc szału nie ma, ale chodzi. Co do obrotów (na razie postanowiłem wstrzymać się z zakupem miernika obrotów i lampy do ustawiania zapłonu), poprawię połączenia od cewki wysokiego napięcia i kondensatora - założę złącza oczkowe - bo na razie jest to skręcony kabelek przyciśnięty nakrętką, i dokładnie zajrzę do gaźnika (wydaje mi się, że tu jest gdzieś problem), ewentualnie, jak Robert jeszcze ma dostępne - to popróbuję z dyszą regulowaną.

Dodatkowo gwinty na śruby mocujące zbiornik - te w pokrywce skrzynki korbowej - są już słabe (śruby się luzują)- na górne spróbuję użyć tego zestawu do naprawy ze sprężynkami helicoil, dolny otwór jest sporo za duży, rozgwintuję do M8.

Chciałem jeszcze zapytać, czy ktoś z Was spotkał się z poniższą książką? Znalazłem to w archiwalnej aukcji na allegro, ale nie mogę nigdzie znaleźć dostępnej, a może tam są odpowiedzi na nasze pytania dotyczące okresu produkcji, numerów seryjnych, ilości, oznaczeń?



Pozdrowienia!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2023, 18:09:51 wysłana przez plam »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 05, 2022, 18:12:16 »
Gwinty w pokrywie skrzynki korbowej pod mocowanie zbiornika paliwa naprawione. Użyłem zestawu ze sprężynkami helicoil - tych, które polecał Gnomista - montaż prosty, gwinty trzymają pewnie, to rozwiązanie na prawdę mi sie podoba. Sprężynki są tak skonstruowane, że przy wykręcaniu śruby, sprężynka jeszcze bardziej zaciska się w gwincie, i z niego nie wychodzi.

Wyczyściłem też gaźnik, i kanał od "magistrali paliwowej" do dyszy. Poniżej filmiki z pracy silnika. Jak dla mnie to już wkręca się na obroty jak powinien, ale jak zwykle Wasze komentarze mile widziane. Ale przyczyna tego, że się nie wkręcał wydaje mi się jeszcze bardziej banalna. Brak odpowietrzenia w zbiorniku paliwa. Zauważyłem, że w rurce przelewowej zbiera się paliwo, po odkręceniu korka wlewu - znika. To tylko jeden z objawów, ale moim zdaniem w zbiorniku ze względu na brak odpowietrzenia, tworzyło sie podciśnienie i pompka nie miała właściwego wydatku.
Co sądzicie?

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=AsRai9PIuwo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=AsRai9PIuwo</a>   <a href="http://www.youtube.com/watch?v=xJ_HAjp1y44" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xJ_HAjp1y44</a>

I tak chodzi na starym oryginalnym cylindrze. Tak jak wspominałem, ciśnienie między 4,5 do 5 na ciepłym. Ciekawe jak to będzie się spisywało na rowerze. Jak będzie słabo to zamonuję nowy cylinder (po szlifie) - tak sie zachowuje w teście:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=iPTfONgmU9w" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=iPTfONgmU9w</a>

A jak to ma być z tym korkiem wlewu paliwa? Czy otworek powinien być na wylot? U mnie to tak wygląda jakby korek był z dwóch części, tzn. tulejka stanowiąca miarkę oleju jest jakby wprasowana do reszty. Czy tak ma być czy coś nie tak rozpoznałem?

Pozdrowienia!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2022, 13:28:45 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 05, 2022, 19:56:12 »
Jest git. Wysokie obroty i wolne super. Co do korka otwór odpowietrzający nie może być na wylot bo paliwo by się wylewało podczas jazdy rowerem. Wtłoczona miarka na olej ma otwór który jest przesunięty o 180 stopni względem otworu w korku. Trzeba te otwory udrożnić.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2022, 13:31:08 wysłana przez kacecik »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 05, 2022, 21:01:01 »
Dzięki!!! Ale się cieszę  ;D

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 13, 2022, 10:45:54 »
Otwory w korku wlewu paliwa udrożnione, ramka lampki pochromowana, i poprawiony napis na pokrywie magneta (mógłby pójść jeszcze o 2-3 stopnie w prawo, ale jest akceptowlnie) .

               

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=qaFkFaGTZ20" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=qaFkFaGTZ20</a>   <a href="http://www.youtube.com/watch?v=F1cCjz4UgNg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=F1cCjz4UgNg</a>

Kolor na zdjęciach i filmach wydaje się jaśniejszy, ale to efekt mocnego światła - w rzeczywistości jest ciemniejszy i bardziej zblizony do oryginału.
Zarobię koncówkę kabelka lampki i projekt gotowy. Jeszcze raz dziękuję Wszystkim za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2022, 13:30:35 wysłana przez kacecik »

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 27, 2022, 23:43:49 »

Chciałem jeszcze zapytać, czy ktoś z Was spotkał się z poniższą książką? Znalazłem to w archiwalnej aukcji na allegro, ale nie mogę nigdzie znaleźć dostępnej, a może tam są odpowiedzi na nasze pytania dotyczące okresu produkcji, numerów seryjnych, ilości, oznaczeń?



Pozdrowienia!

Koledzy, po długich poszukiwaniach udało mi się nabyć wspomnianą książkę. Miałem wrażenie, że właśnie na Wrocławskim Psim Polu produkowany był Gnom. Logo się zgadza, lata produkcji też, jednak nie znalazłem tam ani jednej wzmianki zarówno o silniku Gnom jak i motorowerze Ryś. Czyżby w PRL-owskiej rzeczywistości nie były to obiekty dumy? A może jednak produkcja była prowadzona w innym zakładzie?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2023, 17:01:52 wysłana przez plam »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 03, 2022, 00:12:40 »
Więc co w tej książce opisano ?

Offline plam

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 60
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM B55379 moja przygoda
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 26, 2022, 17:23:16 »
Jakoś przegapiłem Twoje pytnie. W sumie same bzdury, coś tam wspominają o śmigłowcach, ale głównie pompy, hydraulika i tematy typu jak miło spędzić wakacje w zakładowym ośrodku, itp.
Jak Ktoś ciekawy, mogę zeskanować i wrzucić.