Tu nie chodzi o publikę. Moim zdaniem jak być pewnym wszystkiego to na samym początku.Kolega PLAM zamontuje Gnoma do roweru i może okazać się ,że silnik nie ciągnie. Z doświadczania wiem , bo miałem dwa takie przypadki ,że silnik pięknie pracował w zakresie wolnych i średnich obrotów. Natomiast w górnym zakresie parskał i kichał, dławił się.
Pierwszy przypadek to R06 miał dyszę od R04 i dokładnie jego praca wyglądała jak na filmie kolegi PLAM.
Drugi przypadek to R04 też pięknie pracował w zakresie dolnych i średnich obrotów. Okazało się ,że aby mógł pracować w zakresie wysokich obrotów musiał mieć rozwierconą dyszę aż do 0,6mm czyli większa średnica niż do silnika R06. Tak ,że w tym ani innym przypadku nic nie musi być oczywiste. To co napisałem to moje uwagi i spostrzeżenia .
Przyjmuje się ,że dla silnika R04 dysza 0,5mm. Dla silnika R06 to 0,55- 0,56mm To teoria, a praktyka pisze nowe scenariusze.