FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH
»
ZDJĘCIA FILMY LINKI
»
LINKI do stron związanych tematycznie z Forum
(Moderatorzy:
Robert
,
Adam
) »
Co nie co historii silnika KO
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: Co nie co historii silnika KO (Przeczytany 1368 razy)
GNOMISTA
Bohater forum
Wiadomości: 381
Karma: +9/-8
Co nie co historii silnika KO
«
dnia:
Styczeń 04, 2020, 19:38:26 »
Historia zakładu w Rydze rozpoczęła się w 1927 roku, gdy Gustaw Ehrenpreis założył fabrykę rowerów. Przez 17 lat swego istnienia wyprodukowała ona około 180 000 rowerów, znanych w całej Europie. Gustaw Ehrenpreis był nie tylko właścicielem fabryki, lecz także autorem wielu rozwiązań technicznych. W październiku 1944 r. - pod koniec działań wojennych - wyposażenie fabryki zostało zdemontowane i wywiezione do Niemiec. Po włączeniu repubik nadbałtyckich do ZSRR zakłady zostały znacjonalizowane, otrzymały nowe wyposażenie, i pod nową nazwą: "Sarkana Zvaigzne" ("Czerwona Gwiazda") wznowiły produkcję w kwietniu 1947 roku. Gustaw Ehrenpreis jeszcze przez pewien czas pracował w fabryce na stanowisku inżyniera. Produkowano, jak poprzednio, rowery, lecz już pod koniec lat 50-tych nastąpiło nasycenie rynku krajowego i zakłady zmuszone zostały do poszukiwania nowych kierunków rozwoju.
Pierwszym pojazdem silnikowym, produkowanym w ryskich zakładach, był rower Riga-18, na którym zamontowano silnik D-4 produkcji leningradzkich zakładów "Czerwony Październik", o pojemności 45 cm3 i mocy 1 KM. Było to w latach 1957-58. Zestawy "Czerwonego Października" (silnik i zbiornik) można było też kupić osobno i zamontować w dowolnym rowerze. Kilka Fotek ----------------->
https://i.ibb.co/PrxxW3B/01.jpg
https://i.ibb.co/8sdShkg/02.jpg
https://i.ibb.co/9w0mDsZ/03.jpg
https://i.ibb.co/r5qhqZd/04.jpg
https://i.ibb.co/x7dtPff/05.jpg
https://i.ibb.co/7zF0tB5/06.jpg
«
Ostatnia zmiana: Luty 04, 2020, 11:52:08 wysłana przez GNOMISTA
»
Zapisane
alfaboxd4
Nowy
Wiadomości: 11
Karma: +0/-0
Odp: Co nie co historii silnika KO
«
Odpowiedź #1 dnia:
Kwiecień 14, 2020, 18:22:25 »
Wiesz może kto był właścicielem tego egzemplarza D4.
Dla porównania fotka mojej tabliczki
I filmik z pierwszego odpalania po reaktywacji
http://www.youtube.com/watch?v=OfLRYzEqzJM
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2020, 20:12:00 wysłana przez alfaboxd4
»
Zapisane
Karolek
Gość
.
«
Odpowiedź #2 dnia:
Wrzesień 05, 2020, 21:38:26 »
.
«
Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 07:35:48 wysłana przez Karolek
»
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH
»
ZDJĘCIA FILMY LINKI
»
LINKI do stron związanych tematycznie z Forum
(Moderatorzy:
Robert
,
Adam
) »
Co nie co historii silnika KO