Autor Wątek: brak iskry  (Przeczytany 1994 razy)

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
brak iskry
« dnia: Grudzień 25, 2016, 23:59:32 »
Silnik sprawny, często odpalany ,jeździł w rowerze. Iskra zanikła po postoju,. Fachowcy pomogą ustalić przyczynę?

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: brak iskry
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2017, 21:40:30 »
Opanował Kolega tę iskrę?

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: brak iskry
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2017, 14:03:08 »
A wczym problem?
1. Sprawdził Kolega uzwojenia cewki omomierzem?
2. Masę platyn teź omomierzem.
3. Ustawienie połoźenia koła magnesowego względem cewki w momencie otwarcia platyn.
Jak to gra to iskra musi być.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: brak iskry
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2017, 09:06:52 »
Słuźę pomocą. Przed montaźem cewki sprawdzamy, czy ma ona kołek ustalający jej stałe połoźenie. Następnie omomierzem ze wskaźnika uniwersalnego sprawdzamy uzwojenia. Jeden kabel dajemy na masę, a drugi na kabel od platyn (jak mamy podłączone platyny to wkładamy papierek międzystyki) i opór powinien być kilka omów. Następnie jeden kabel namasę, a drugi na końcówkę wysokiego napięcia i opór powinien być kilka kiloomów (kilka tysięcy omów). Jak wszystko gra to montujemy cewkę i po złoźeniu silnika kręcimy rolką, czyli magnetem. Największe pole jest jak magnesy mijają nadbiegunniki cewki. Najlepiej ustawić ten punkt kręcąc rolką napędową, czyli magnetem przy ściągniętym kole zamachowym. Podczas jednego obrotu rolki trafiamy 2 razy na opór magnesu, źe jak puścimy rolkę to sama się cofa. W tych dwóch miejscach pole jest najsilniejsze i iskra największa. Zaznaczamy sobie to jedno z dwóch połoźeń.
Następnie zakładamy wstępnie koło zamachowe na klin, ustawiamy przerwę na platynach i ponownie ściągamy koło. Po wykręceniu świecy, zgodnie z obrotami wału korbowego ustawiamy wyprzedzenie zapłonu ok.2, 5mm. Nie ruszając wałem wkładamy teraz koło zamachowe (rolka napędowa ustawiona na porzednio zaznaczonym miejscu). I w tym etapie trzeba wziąć poprawkę na skos zębów. Koło zamachowe wsadzić tak, by po osadzeniu zaznaczone znaki na rolce się pokrywały i wyprzedzenie zapłonu było prawidłowe.
Przy takim postępowaniu ISKRA MUROWANA!!! W razie problemów proszę pisać. Udanej regulacji i powodzenia.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: brak iskry
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2017, 10:57:45 »
I wszystko jasne! Jest cecha na kole i na obudowie. I nie trzeba kombinować z ustawieniem pola ;D Ja kombinowałem i ustawiłem tak, źe kreski się pokrywają, ale według kresek jest łatwiej. W momencie otwarcia platyn muszą się pokrywać.