Autor Wątek: F&S model 31  (Przeczytany 2156 razy)

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
F&S model 31
« dnia: Listopad 16, 2016, 19:36:00 »
Kolega Robert idealnie trafił z działem silniki F&S. Dopiero co zakupiłem taki silnik i zaczynam remont. Pierścienie juź zamówionei oraz rolki łoźyskowe 4x6 na wał i trybik kosza sprzęgłowego. Na początek wygląda to tak. Silnik jest z pierwszego roku produkcji z charakterystycznym chłodzeniem wydechu, które ma chłodzić silnik nagrzany a podgrzewać silnik zimny. Pojemność 74 ccm. Skrzynia 2 biegowa, sprzęgło jednotarczowe korkowe. Tryby jak nowe. Parę drobiazgów osprzętowych braknie, ale pomału się poszuka.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2016, 19:40:10 »
Cylinder

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2016, 19:42:56 »
Przeniesienie napędu i skrzynia biegów. Na wał jeszcze taki mały trybik zakłada się, zdjąłem do rozbiórki.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2016, 22:28:55 »
Silnik fajny , na pewno swoje wysłużył . Załozenie nowych pierścieni to tylko "reanimacja" " umarłego" To takie zadowolenie siebie , że coś zrobiłem!!. ALE wola Twoja forumowiczu. Ja stawiam na jakość mechaniki i wizualność. Przecież te nasze silniki w PRL "kowale" naprawiali. Mamy 21 wiek i to samo chcecie reprezentować??/ ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2016, 17:12:06 »
Cylinder jest igła, tłok teź więc pierścienie wystarczą. Mechanika musi być na 100% a co do wizualności to ma zostać taki jak jest bez malowania szkiełkowania itp. Taki ma klimat. A silnik swoje bankowo przeszedł przez ponad 80 lat i wróci do źycia.

Pietrusek

  • Gość
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2016, 21:28:10 »
Jestem zdania ze jeśli coś podczas weryfikacji potrzebuje tylko np.wymiany pierścieni to tez tak robię.Niema poco w koszty sie pakować a poza tym taki stary tłok czy wal może duzo dłużej pracowac niz dzisiejsze wyroby czy regeneracje.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2016, 21:42:14 »
Też tak mówię. Co trzeba to się wymieni i naprawi ale bez przesady.  Na codzień jeździł tym nie będę, sprawny ma być oczywiście.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2016, 11:00:36 »
Dałem wał do zrobienia, bo rolki  kiepskie. Dzwonił mi majster źe rozebrał cudo. Obie połówki są skręcane śrubką M6! Po jej odkręceniu połówki idzie rozłączyć. W zewnętrzny sworzeń po którym chodzą rolki wchodzi na stoźek do środka mniejszy stoźek z drugiej połówki. Po złoźeniu ustawia się wzajemne połoźenie, skręca tę śrubkę i na stoźkach wał się trzyma. Bardzo proste rozwiązanie, bez uźycia prasy rozbiórka

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2016, 11:05:38 »
Nie mam zdjęcia więc przedstawiam fotkę z katalogu.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2016, 20:14:49 »
Wał po regeneracji jak nowy. Ale pojawił się następny problem. Czopy są jak nowe i mają średnicę 17, 5mm. Pierścienie zewnętrzne łoźysk mają średnicę wewnętrzną 26mm. Na rolki (wałeczki łoźyskowe) zostaje 8, 5mm czyli grubość rolki 4, 25mm. Były rolki średnicy 4mm i takie teraz zakładam i luz jak nie wiem 0, 5mm. Takich rolek pewnie nie dostanę. Co jest grane? Czy czegoś brakuje, czy coś nie tak?

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2016, 20:18:26 »
Pierścienie zewnętrzne łoźysk teź nie tknięte. Wszystko oryginał a nie gra. Po próbnym złoźeniu wał opiera sięna mosiężnych uszczelnieniach labiryntowych a rolki gonią się nie dotykając wału.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2016, 22:17:32 »
Wyrobiona bieżnia i wałeczki pewnie.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2016, 08:40:24 »
Bieźnia nówka bez śladòw pracy i łuszczenia, rolki były fi 4 i dałem nowe takie i jest luz 0,5 mm!!! Czopy wału teź na całeg długości trzymają wymiar.

Karolek

  • Gość
.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2020, 09:53:05 »
.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 07:05:39 wysłana przez Karolek »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: F&S model 31
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2021, 23:04:46 »
Tyle Gnomfan naobiecał . I co dalej ?