Autor Wątek: MAW gaźnik  (Przeczytany 3324 razy)

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
MAW gaźnik
« dnia: Październik 13, 2014, 21:15:49 »
W moim MAW-ie mam taki problem .
Zapala ładnie, na wolnych chodzi równo, na obroty się wkręca      ale......
po przejechaniu 4-5 km świeca jest do wymiany - czarna jak noc albo coś
Tak zarzuca sadzą .
czy wymiana gaźnika na komarowski rozwiąże problem?
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Pietrusek

  • Gość
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2014, 21:51:49 »
A jak masz ustawiony poziom paliwa??Nie cieknie ci czasem paliwo na postoju przy odkręconym kraniku??W tych gaźnikach  nie ma co się popsuć oprócz zaworka paliwowego ale są teraz do kupienia na allegro nowe zaworki (takie same jak w simsonie sr1 sr2).W moim mawie po jeździe świeca ma kolor kawy z mlekiem czyli tak jak powinno byc,musisz pokabinowac z poziomem paliwa lub  z ustawieniem zapinki iglicy na przepustnicy.

Offline marso

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Karma: +3/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2014, 09:27:06 »
Robert wpadnij do nas do Gostynia i zobaczysz jak silniczek będzie cykał desperado przerabiał już nie raz ustawianie pływaka...
Gnom x 3, REX, CYCLEMASTER ok 40 rowerów

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2014, 09:42:20 »
Myślisz że ustawienie pływaka będzie z tym związane
Jak przestawię iglicę to chodzi źle
Przy tym ustawieniu silnik chodzi optymalnie
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2014, 09:45:06 wysłana przez Robert »
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline marso

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Karma: +3/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2014, 10:06:49 »
A świeca jaką ma wartość cieplną może w tym kierunku coś pójść co?
Gnom x 3, REX, CYCLEMASTER ok 40 rowerów

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2014, 11:23:59 »
Świece stosuję 4 różne i na każdej jest tak samo
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Munio

  • Gość
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2016, 19:29:25 »
Sprawdź jaka dysza. Może ktoś zastosował gaźnik z simsona ( bo są takie same ) ale nie do końca ponieważ różnią się średnicami dysz.

Offline tczz

  • Nowy
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2021, 21:07:53 »
Witam. A ja mam problem taki ze na wyższych obrotach cieknie mi paliwo z tego trzpienia co się pływak wciska na dół żeby zalać gaźnik. Na obroty się ładnie wkręca świeca ladna. Trochę długo zeszło mi składanie mojego silniczka ale to z braku czasu. Ale nie odpuszczam i mam nadzieję że ukończę wszystko jak należy. Pozdrawiam

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2021, 21:34:31 »
Nieszczelny zaworek pływaka. Pod wpływem drgań silnika przepuszcza paliwo. Razem w parze moze byc też ustawiony zbyt wysoki pozim paliwa .
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2021, 20:28:36 wysłana przez kacecik »

Offline tczz

  • Nowy
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2021, 21:38:48 »
Gaźnik mam od Karolek od komarka i już nawet drugi kupiłem taki sam jak do Simsona sr1 ale czytałem że może dysze nie takie są.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 27, 2021, 21:50:11 »
Dysza nie ma nic wspólnego z nadmiernym poziomem paliwa. Jeżeli przelewa się paliwo , to zbyt wysoki poziom paliwa jest ustawiony lub nieszczelny zaworek poziomu paliwa. W takich sytuacjach silnik może odpalać i pracować jednak może nie osiągać wysokich obrotów   i mocy - zalewac się będzie. Świeca zapłonowa będzie czarna i mokra .Tyle w temacie. Numer-srednica  dyszy to kolejny temat po ustawieniu odpowiedniego poziomu paliwa w komorze pływakowej.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2021, 23:04:16 wysłana przez artpopey »

Offline tczz

  • Nowy
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2021, 22:06:38 »
Dziękuję za podpowiedź. Spróbuję coś pokombinować i będę dawał znać jak poszło. Pozdrawiam

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2021, 23:29:46 »
Witam Kolego. Wszyscy piszą o dyszach iglicach a one nie mają nic wspólnego z przelewaniem paliwa w gaźniku. Podstawową sprawą jest działanie pływaka w stosunku do zaworka blokującego paliwo. Złe ustawienie powoduje że pływak nie dochodzi do odpowiedniej pozycji i nie blokuje przepływu paliwa do dyszy głównej co powoduje podniesienie poziomu paliwa w komorze pływakowej i przelewa się przez przycisk przelewu. Pływak może blokować się w komorze. Może mieć nieszczelność która zwiększa jego ciężar i się zatapia. Pływaki mosiężne puszczają na spoinach lutowania. Sprawdzić pływak w gorącej wodzie czy jej nie nabiera. Tak samo pływaki plastikowe.  Pływaki mosiężne w miejscu styku z zaworkiem mają wlutowaną dodatkową stopkę którą  przez odginanie zmniejszasz poziom paliwa a przez doginanie zwiększa poziom paliwa. I to jest cała tajemnica wiary o przelewaniu się paliwa. Iglica główna tylko wzbogaca przez podniesienie mieszanki lub zuboża przez opuszczenie.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 27, 2021, 23:59:31 »
Gnomista rozwinął temat na maxa - słusznie. Max procent problemów które są możiwe przy takim niedomaganiom silnika. Kolega tczz teraz ma zakłopotanie po wpisie Gnomisty. Kilka problemów które jednak się nawiarstwią. Wiedzę  co do motoryzacji ma  podstawową domniemam wiedzę  kolega tczz. Ogólnie dla kogoś kto pierwszy raz ma doczynieniea z MAW i pracą tego silnika -uruchomieniem to w mojej ocenie Szanowany Gnomista " wylał wrzątek "  " głęboka woda " w tym temacie.  Z doswiadczenia  wiem , bo wiem  , kolego tczz zacznij szukać problemu jak we wpisie moim wcześniej. Jeśli nie pomoże podpowiedz to krok po kroku szukaj jak opisał Gnomista. Ps . wyremontowaem i uruchomiłem  5 szt silnika MAW . Słownie   pięć sztuk !
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2021, 20:29:35 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: MAW gaźnik
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2021, 11:07:16 »
Pionu gaznik nie trzyma bo kolektor ssący jest od silnika wersji kajakowej. I ot cały problem ukazał się co do przelewania paliwa. Musisz wymienic kolektor ssący z wersji rowerowej.