Autor Wątek: Montaż rolki napędowej silnik gnom  (Przeczytany 500 razy)

Offline MICH

  • Nowy
  • Wiadomości: 4
  • Karma: +0/-0
Montaż rolki napędowej silnik gnom
« dnia: Luty 02, 2023, 13:04:34 »
Cześć wszystkim
Poprzedni właściciel rozebrał silnik, i coś źle go złożył. Rolka napędowa chodziła na boki. Okazało się że nakrętka nie była dokręcona do końca, po dokręceniu wał przestał chodzić. Stąd moje pytanie ,czy nie brakuje czegoś jeszcze czegoś pomiędzy skrzynią korbową a rolką, na schemacie nie mogę się doszukać. Dziękuję z góry za porady
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2023, 22:22:20 wysłana przez MICH »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Montaż roli napędowej silnik gnom
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2023, 22:32:21 »
Kolego , czekaj cierpiliwie na odpowiedz  bo może jakiś mędrzec Ci odpowie .Ja znam przyczynę ,ale dam pierwszeństwo kolegom po fachu. Roman -Namor co na emeryturze  jest i Gnomista który zna problem . Obaj mają wiedze kolosalną . Może poradzą.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Montaż rolki napędowej silnik gnom
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2023, 10:59:51 »
Jeden z emerytów bo jak się okazuje , już dwóch jest. Olał forum ale sumienie go ruszyło więc opisał co i jak , więc wstawiam jego tekst.
 Podpowiedz.

1. Uszczelniacz wału grubość na krawędziach nie większa jak 0,5 mm.
2. Uszczelniacz ma być jednowargowy. (Jak jest 2 wargowy to wargę tą bez sprężynki należy obciąć)
3. Tulejka tak założona że uszczelniacz jego warga się pod tulejkę zawinęła.
4. Tulejka - bieżnia uszczelniacza za krótka. Ktoś skrócił. (Coś kombinował źle. Wystarczy naprawić to dodając odpowiedniej grubości podkładkę)
5. Łożysko nie wciśnięte do końca lub nie osiowo to zrobiono.
6. Skrzywiony wał.
7. Rolka której wewnętrzny wymiar długości ktoś zmniejszył i jest za mały.(To można dodając podkładkę naprawić.)
8. Luz miedzy blokiem a rolką od strony większego łożyska musi mieć 2 mm jak wszystko założone jest prawidłowo.
9. Może być zgięty przekoszony blok od strony mniejszego łożyska. (Nie radzę prostować bo pęknie. Trzeba wymienić na prosty inny.)
10. Rolka zamocowana odwrotnie.
11. Dekiel skrzyni korbowej przykręcony bez podkładki która powinna być o grubości 0,5 mm z preszpanu namoczonego we oleju.

Poszukasz w 4 tysiącach zdjęć to znajdziesz fotki jak wał i rolkę mocuje się w Gnomie. To jeszcze nie podałeś jak masz silnik. Czy "Towociak" czy późniejszy już z uszczelniaczem z wargą i sprężynką na niej. Podpowiedź dotyczy Gnoma z uszczelniaczem pod łożysko mocowanym jak podkładka.
Zdjęcia tu -->  https://romwicz.imgbb.com/

Widzę tu zwichrowany blok. Może to tylko wina zdjęcia - ale często blok  jest przez nie umiejętne rozbieranie i składanie tak zgięty – nie osiowy.
https://ibb.co/QYhBFMr


« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2023, 11:04:22 wysłana przez artpopey »

Offline MICH

  • Nowy
  • Wiadomości: 4
  • Karma: +0/-0
Odp: Montaż rolki napędowej silnik gnom
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2023, 12:43:59 »
silnik jest późniejszy 0.6 km

Offline MICH

  • Nowy
  • Wiadomości: 4
  • Karma: +0/-0
Odp: Montaż rolki napędowej silnik gnom
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 04, 2023, 19:46:39 »
Mam jeszcze pytanie do tulejki bieżni uszczelniacza, ona powinna się obracać razem z wałem? Bo u mnie obróciła się na wale. Przepraszam, że pytam może o takie pierdoły ale dopiero zaczynam przygodę z silnikami(i ogólnie z motoryzacją), i nie chcę z powodu niewiedzy zepsuć czegoś. Pozdrawiam

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Montaż rolki napędowej silnik gnom
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2023, 23:01:18 »
Kolego pytaj mędrców  z forum . Ja odpowiedzi nie znam. Pisz do nich na PW . Jest tam lista " fochowcy"
'

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Montaż rolki napędowej silnik gnom
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2023, 21:58:27 »
Prawidłowo na wale jest łożysko zimering tuleja która ma 15mm długości opiera się o łożysko wchodzi bardzo płytko w zimering a z drugiej strony wchodzi rolka przykręcona nakrętką aluminiową 14mm która z jednej strony ma sześciokąt 21 albo22 były w dwóch rozmiarach który jest z przodu rolki. Po dokręceniu ani rolka ani tuleja zimeringu nie ma prawa się obracać. Z tego co widać na zdjęciu to tuleja wcale nie wystaje a przy dokręceniu nakrętki to rolka oparła się o korpus silnika i blokuje całość.   


[/b]
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2023, 23:12:09 wysłana przez GNOMISTA »