Autor Wątek: Ustawienie pierścieni na tłoku  (Przeczytany 1059 razy)

Offline Marcin K.

  • Nowy
  • Wiadomości: 8
  • Karma: +0/-0
Ustawienie pierścieni na tłoku
« dnia: Grudzień 27, 2018, 12:29:57 »
Cześć! Składam z wolna Gnoma i mam pytanie jak usytuować szczeliny pierścieni na tłoku? Chodzi o to czy mają się w jakiś sposób mijać, nie wiem, mają mijać kanały przeplukujące czy nie ma to znaczenia?
Pozdrawiam!

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Ustawienie pierścieni na tłoku
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2018, 18:29:44 »
Pierścienie ustaw  zamkami mijając co 180 stopni . Zamki ustaw po prawej i lewej stronie cylindra tam gdzie nie ma kanałów.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Ustawienie pierścieni na tłoku
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2018, 00:56:24 »
Nie zgodzę się z opinią Roberta. Po pierwsze. Zgodnie ze sztuką mechaniki należy postąpić jak pisałem. Po drugie. Pierścienie mogą lecz nie muszą obracać się i w jakim zakresie też tego nie wiemy. Po trzecie. W końcu pierścienie i tak się ułożą , dopasuje się tłok względem cylindra ,że  na pewno zakotwiczą się w tłoku w jednej pozycji. Po czwarte. Lepiej się później śpi z myślą ,że silnik został prawidłowo złożony :-)) To co napisałem dotyczy nowego tłoka z nowo szlifowanym cylindrem na wymiar.
W przypadku zastosowania nowych pierścieni do używanego tłoka w wypracowanym cylindrze to tylko STWÓRCA wie co tam się będzie działo. Na pewno nic dobrego he he.

Offline Marcin K.

  • Nowy
  • Wiadomości: 8
  • Karma: +0/-0
Odp: Ustawienie pierścieni na tłoku
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2018, 11:37:53 »
Cześć. Ustawiłem pierścienie przekręcone między sobą o 180 stopni na zamkach, jak były poprzednio nie pamiętam. Składam silniczek na starych częściach. Na dniach założę głowicę, muszę tylko dopracować uszczelkę pod głowicę i dorobić tekstolit popychacza platynek bo jest wytarty.
Dziękuję i pozdrawiam!

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: Ustawienie pierścieni na tłoku
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2019, 17:02:09 »
Nie zgodzę się z opinią Roberta. Po pierwsze. Zgodnie ze sztuką mechaniki należy postąpić jak pisałem. Po drugie. Pierścienie mogą lecz nie muszą obracać się i w jakim zakresie też tego nie wiemy. Po trzecie. W końcu pierścienie i tak się ułożą , dopasuje się tłok względem cylindra ,że  na pewno zakotwiczą się w tłoku w jednej pozycji. Po czwarte. Lepiej się później śpi z myślą ,że silnik został prawidłowo złożony :-)) To co napisałem dotyczy nowego tłoka z nowo szlifowanym cylindrem na wymiar.
W przypadku zastosowania nowych pierścieni do używanego tłoka w wypracowanym cylindrze to tylko STWÓRCA wie co tam się będzie działo. Na pewno nic dobrego he he.


Zgodzę się że należy ustawić tak jak piszesz ale ile silników rozbierałem tyle miało w różnych miejscach "zamki"
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Ustawienie pierścieni na tłoku
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2019, 22:41:49 »
Ilu użytkowników i naprawiaczy to tyle opinii będzie, jednak najwazniejsza sprawa to zakładanie pierścieni do używanego silnika, często wyeksploatowanego do granic możliwości. Dziesiątki nowych posiadaczy Gnomów przeprowadzając remont (pseudo remont) zakłada do takiego silnika nowe pierścienie i myśli że silnik będzie jak nowy i posłuży, pociągnie rower . Potem rozczarowanie ,że nic z tego. Tak odpali , popracuje taki silnik ,ale rowerzysty na rowerze nie pociągnie, no raczej z górki he he. TYlko nad wymiarowy  tłok plus szlif cylindra da radość z pracy takiego silnika i jazdy z nim na rowerze. Tu zestaw remontowy po założeniu którego w remontowanym silniku posłuży kilkadziesiąt tyś km jazdy  https://www.olx.pl/oferta/silnik-gnom-zestaw-naprawczy-CID767-IDxQ90t.html