Autor Wątek: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu  (Przeczytany 6448 razy)

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« dnia: Grudzień 11, 2014, 23:21:37 »
Parę lat temu w pakiecie z innymi częściami do GNOMa dostałem taką przeróbkę silnika
Dostałem to od twórcy tego prototypu
Uważam że jest to dość profesjonalnie zrobiona przeróbka.
Tyle że nie wiem czy miało to służyć jako jakiś kompresor , agregat czy nadal miał pozostać silnikiem rowerowym w którym przeniesienie napędu miało odbywać się za pomocą paska klinowego jak przy silniku REX
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2020, 01:53:45 wysłana przez kacecik »
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2014, 22:36:28 »
Niezły okaz, mnie się ta przeróbka podoba pewnie był jako napęd na pasek, zastanawia mnie że tak gdzie się montuje kolektor na cylindrze są jakoś inaczej otwory rozstawione  lub mi się wydaje, motopompa to raczej nie, bo chłodzenia nie ma zbytnio.

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2014, 22:56:06 »
Te otwory to jest przód cylindra czyli tam jest zainstalowany ten garb zakrywający kanał płuczący czy jakby to nazwać .
Kolektor jest mocowany z drugiej strony.
Jeszcze jedna ciekawostka na tych fotach to przetoczone użebrowanie na głowicy
Dotychczas nie przymierzałem tego silnika do roweru czy to koło pasowe będzie się pokrywało z ewentualnym miejscem montażu koła pasowego  czy obręczy pod pasek klinowy na przedniej feldze.
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2014, 17:37:50 »
Faktycznie, pomyliłem się mocowanie zaślepki z  kolektorem, przetoczenie głowicy jest pewnie po to że jakaś osłona lub miejsce mocowania silnika tego wymagało  tak więc nie posiadając prototypowego roweru, koło pasowe  może się nie pokrywać z mocowaniem koła odbiorczego na kole, chciałbym zwrócić uwagę że silnik wcale nie musiał być  zamontowany z przodu, a tył roweru  jest szerszy.

Offline marso

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2014, 12:59:58 »
Piękny silniczek można powiedzieć prototypowy no super skarb.
Gnom x 3, REX, CYCLEMASTER ok 40 rowerów

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2016, 10:47:27 »
A co Koledzy powiedzą o takim prototypie? Jakie mógł mieć zastosowanie? Łańcuch motocyklowy jak od wsk. Ledwo się mieści. Jakby wlazł na ząbek to karter rozłupany. Jednak widać źe to chodziło, ale przy czym?

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2016, 10:57:25 »
Może zazębiało o drugie większe koło zębate. Ktoś coś próbował wymyślić ale pewnie nie zdało egzaminu.

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOM silnik rowerowy z kołem pasowym do napędu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2016, 14:02:59 »
Kompresor raczej technicznie niemoźliwy. Brak smarowania, zamiast świecy musiałby być zawór.