Autor Wątek: Hybryda Gnom.  (Przeczytany 1588 razy)

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Hybryda Gnom.
« dnia: Styczeń 27, 2018, 02:21:42 »

Wskazówki przy montażu. Jstotną sprawą jest dopasowanie uszczelek pod cylindrem ja zastosowałem 1 mm , oryginalne były za cienkie. Tłok pukał po głowicy . Gażnik Gnoma dysza paliwa 0,7 mm. Zapłon jak w gnomie 2mm , przerwa przerywacza 0,4mm . Swieca B7HS 0,4 mm. Jstotną sprawą jest dopasowanie zbiornika paliwa do cylindra i przeróbka przez wydłużenie przewodów paliwowych przy zbiorniku paliwa. Cylinder tłok pierścienie płytka zapłonowa głowica lewarek od Solexa 3800. Reszta bez zmian. Kilka fotek  --------->








« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2020, 23:08:30 wysłana przez GNOMISTA »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Hybryda Gnom.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2021, 00:00:56 »
Hybryda -dotyczy tylko korbowodu  od Hongdu z zachowaniem oryginalnego zestawu , tłok - cylinder.

Zaznaczyłem markerem gdzie należy wydrylować materiał. Ja robię to kamieniem szlifierskim na wiertarce.

Na korbowodzie zaznaczyłem miejsce gdzie może obcierać o przeciwciężar wału korbowego. To miejsce też trzeba wypiłować delikatnie . U mnie to wyniosło około 1mm.

Dekiel przyłapujemy delikatnie śrubami ( nie dociągamy na siłę). Po wstępnym przykręceniu cylindra , wtedy dopiero dekiel zamykający skrzynie korbową dokręcamy ostatecznie.

Tak przykręcony dekiel gwarantuje ,że cylinder będzie całą  płaszczyzną  przykrecony do bloku silnika a tym samym gładz cylindra równolegle do korbowodu na całej jego długości.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2022, 22:26:45 wysłana przez artpopey »