Nareszcie zima .
Niecierpię tej pory roku ale sprzyja ona remontom silników rowerowych
W czasie wakacji udało mi się nabyć 3 GNOMy w stanie kompletnym tj miały tłumiki, przednie panele, wieszaki, obudowy kół magnesowych, 2 lampki
Z uszkodzeń wyszło że wszystkie 3 koła magnesowe mają zerwane kliny , jeden korpus miał wyrwaną szpilkę od mocowania cylindra (poleciał na śmietnik)
Obudowy koł magnesowych i filtrów paliwa posiadały wgnioty mocne i bardzo mocne ale dzięki uprzejmości kolegi Namora mają kształty jak należy (posiada kowadła do wyklepywania tych elementów i wyszło bdb).
Jedna pokrywa kloła magnesowego była rozerwana ale zalałem ten mankament żywicą i jest ok.
Po rozebraniu i umyciu benzyną ekstrakcyjną okazało się że tłoki i cylindry są w/g mnie w bdb stanie
Pierścienie wyrzuciłem bo zastosuję nowe tak samo jak uszczelniacze wału i całe zestawy uszczelekktóre już nabyłem
Łożyska też już posiadam nowe . Kupiłe w dwóch źródłach i widzę że te z oznaczeniem C1 są lepsze (posiadają wyczuwalnie mniejsza luzy).
Dokupiłem też korpus i zbiornik od GNOMów z pierwszej serii czyli korpus z kopułka na smar i zbiornik z wysokim wlewem.
Obecnie oddałem do chromu kopułke na smar wraz ze śrubką mocującą oraz ramki od lampek.
Zawiozłaem także do piaskowania
7 x obudowy lampek
5 x zbiornik
4 x pokrywa koła magnesowego , blachy pod stojan cewek, przednie panele, dzwignie dekompresora, błotniki w tym dwa nowe dorobione osobiście
8 x blachy półokrągle (nie mam dla nich nazwy)
3 x wieszaki
Podobno w ciągu 2 dni mają być do odbioru w piątek jadę odebrać.
Do piaskowania zawiozę jeszcze cylindry i do szkiełkowania głowice i chyba te elementy zakrywające kanał przepłukujący na cylindrze.
Korpusów, pompek i skrzyń korbowych nie szkiełkuję (po umyciu wyglądają przyzwoicie).
Przy zbiornikach paliwa usunąłem te baryłki mosiężne aby zdjąć nakrętki (jednej nie było inna zeszła sama a 3 przeciąłem i będe musiał dorobić nowe
Zastanawiałem się czy cynkować te blachy przed malowaniem ale zrezygnowałem z tego zabiegu.
Lakierowanie przeprowadzi lakiernik samochodowy.
Za namową Namora 3 komplety blach zrobię na wiśniowo ponieważ ten kolor ładniej się prezentuje jak i na rowerze tak i na półce. Obecnie posiadam klamoty co prawda tylko do jednego wzmocnionego GNOMa ale cóż.
Zbiornik od tego starszego i kilka elementów ktore zostaną po piaskowaniu ponad to dam na czarno prysnąć.
Lakiernik ma zrobić podkład epoksydowy po piaskowaniu, szpachlówkę na zbiorniki , obudowy kół magnesowych i lampki.
Na to lakier bazowy następni naklei nalepki z logo i wszystko polakieruje bezbarwnym klarem.
Dodam foty po piaskowaniu i później na bieżąco też
Mam zamiar zrobić filmik z montażu ale nie wiem czy będę miał parcie na to.
W tym wątku będę dodawał info i foty z postępu prac
Natomiast ewentualna dyskusja na ten temat będzie w osobnym wątku
cdn...