Autor Wątek: CEWKA W/N do silnika rowerowego jak sprawdzacie czy jest sprawna  (Przeczytany 6272 razy)

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Jakimi metodami sprawdzacie czy cewka w/n jest sprawna
gdy jest zdemontowana z silnika
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

govar

  • Gość
Odp: CEWKA W/N do silnika rowerowego jak sprawdzacie czy jest sprawna
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 25, 2014, 08:40:37 »
Sprawdzałem dni temu kilka nówki sztuki DDR-owskie cewki do simsona SR2 i (używaną) do gnoma.

Prosta sprawa. Podpinasz multimetr pomiędzy masę i odpowiednio:
- uzwojenie pierwotne (czyli przewód idący do przerywacza)
- uzwojenie wtórne (czyli wyjście przewodu wysokiego napięcia).

Wyniki czy essi czy gnom porównywalne:

opornosć uzwojenia pierwotnego: ca 4-6 Ohm
oporność uzwojenia wtórnego: ca 3,3 do 4,0 kOhm.

Przy okazji tych testów okazało się, że mam uwalone uzwojenie wtórne na cewce do MAWa - nieskończona oporność :(.



Zacytuję jeszcze kolegę Dropio z zaprzyjaźnionego forum simsona sr2:

(...) "rzucę tutaj jeszcze,jak najprościej sprawdzić cewkę zapłonową-potrzebny jest omomierz- z wyjścia wysokiego napięcia do masy przy prawidłowo działającej cewce powinno być od 2,5 do 4,5 KOhma,często zdarza się,że fabryczna cewka nie ma w tym miejscu żadnej oporności,a pomimo to silnik pracuje,dając ładną niebieską iskrę,lecz po nagrzaniu silnik zaczyna strajkować-najpierw trzeba wyłączyć światła aby pracował,za pewien czas przerywa tak,że jazda staje się niemożliwa,kiedy ostygnie,pali od pierwszego kopa,i sytuacja sie powtarza,więszość uzytkowników podejrzewa kondensator,wymienia go , popadając przy tym w jeszcze większe kłopoty,gdyż nowe kondensatory są dużo gorszego gatunku niż stare,i często po ich wymianie wogóle nie ma iskry. Kto w to nie wierzy śmiało moze dokonać eksperymentu rozcinając stary,oraz nowy kondensator-różnica w budowie jest widoczna, i to na niekrzyść nowego,stąd wniosek-nie wyrzucać pochopnie starych elementów,gdyż mogą nam zaoszczędzić sporo problemów".
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2014, 08:45:50 wysłana przez govar »

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: CEWKA W/N do silnika rowerowego jak sprawdzacie czy jest sprawna
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2015, 19:05:50 »
Jak nazywa się fachowo ten przyrząd ? Myślę że są też rodzime konstrukcje.

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: CEWKA W/N do silnika rowerowego jak sprawdzacie czy jest sprawna
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2015, 20:07:44 »
To wyprodukowała francuska firma S.E.V. ta która wytwarzała cewki do silników SOLEX
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Karolek

  • Gość
.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2020, 14:17:29 »
.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 08:48:01 wysłana przez Karolek »