Autor Wątek: Jak się zabrać do renowacji edycja 2  (Przeczytany 5529 razy)

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2017, 10:02:59 »
Ha. Wygrał Kolega aukcje przelicytowując mnie, dobry zakup! Uszczelniacz raczej oryginalny tylko jak łoźysko miało luz to mu brzeg pozbijało. Powodzenia w remoncie.

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2017, 20:30:24 »
Z której strony rolki napedowej ma być ten cienki pierścień na wale- od strony tulejki czy od strony nakrętki?

W moim pierwszym GNOMie nie było go, a w tym remontowanym obecnie jest po stronie tulejki.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2020, 00:48:19 wysłana przez kacecik »

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2017, 06:26:37 »
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2017, 22:28:34 »
Witam kolego dobrze sobie radzisz . Jeśli mogę coś podpowiedzieć to przy aparacie zapłonowym . Cewki obydwie trzeba dobrze zalakierować żeby nie ciągneły wilgoci . Widać że strasznie wysuszone . Przed malowaniem wysuszyć w piekarniku lub na kaloryferze . Pozdrawiam .

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2017, 22:51:06 »
Czym to malować?

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 20, 2017, 22:58:02 »
Wieszak i półokrągłe blachy do proszku reszta na mokro
te blachy bo temp tłumika opali zwykłą ( przy montażu tłumika i tak wsadź podkładkę między blachę a niego )
reszta bo na mokro ładniejszy a zbiornik jest lutowany i proszkiem się nie da
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2017, 07:24:09 »
Wieszak, półokrągłe blachy, tłumik - w proszek.
A błotnik tez w proszek?
Na mokro malowanie sam ogarnę - pierwszego GNOMa sam malowałem i jest git.

Cewki obydwie trzeba dobrze zalakierować żeby nie ciągneły wilgoci .
Czym to zalakierować?

Offline Robert

  • Administrator
  • Starszy Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 204
  • Karma: +0/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 21, 2017, 12:31:46 »
Błotnik jak chcesz ale przoszkowy ma słabszy połysk  i będzie róźnica między blachami widoczna
ate półokrągłe i wieszak mało widać
MAW x 1 , Dongo x 1 , Gnom x kilka

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2017, 22:55:04 »
Ja stosuje lakier Motip akrylowy . Najlepiej malować jak cewki są jeszcze ciepłe i szybko schnie - kładę kilka warstw i jest OK .
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2017, 23:40:20 wysłana przez GNOMISTA »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 22, 2017, 17:58:28 »
Ja swoje cewki zimą suszyłem w kotłowni na piecu, latem na słoneczku lub suszarką i lakierowałem uzwojenie bezbarwnym szybkoschnącym lakierem nitro.
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2017, 18:00:03 wysłana przez artpopey »

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2017, 18:04:38 »
Witam kolego . Co do malowania cewki to już pisałem . Jeśli chcesz wiedzieć to każda cewka napięciowa fabryczna była nasączana przez zamaczanie  w lakierze chemo utwardzalnym . Wiązanie następowało poprzez wypalanie w specjalnym piecu indukcyjnym . Tak równierz wygrzewało się dawniej silniki elektryczne .Po takim zabiegu nie było reakcji  na wilgoć i temperaturę . Ja maluje spreyem Motip akrylowy . Pryskam kilka razy tak żeby pozalewać szczeliny . Jak zostanie na rdzeniu to nie przeszkadza . Tylko część przednia musi być czysta . Koło magnesowe nie może o nic obcierać .  Pozdrawiam .

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 22, 2017, 18:27:32 »
I coś już znowu więcej wiem  :D

Offline Stefan

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 69
  • Karma: +4/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 26, 2017, 20:15:17 »
Cewki co prawda jeszcze nie pomalowane ale cos udało się w sobotę porobić.
Lakier podkladowy epoksydowy. Na to szpachle tam gdzie trzeba i znowu epoksyd. Następna warstwa to podklad akrylowy x2, czarna baza x2. Na bazę napis GNOM i całość przykryta 2x klarem.
Lakierowanie odbyło się metodą mikro na mokro przy użyciu kompresora 50 litrowego i dwóch pistoletów SICO z dyszami 0,8 i 1,0. Do tego odwadniacz z manometrem pod pistolet.
Materiał lakierniczy NOVOL 360, 330 i 590. Baza TROTON.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2020, 00:51:25 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 692
  • Karma: +9/-0
Odp: Jak się zabrać do renowacji edycja 2
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2017, 22:04:42 »
Niezle, dobrze. Na pewno sa jakieś mikro paprochy i niedociągnięcia, zacieki. Jeśli chcesz mieć idealne to po przeschnięciu najlepiej 48h wszystkie elementy trzeba przeszlifować papierem wodnym o gradacji 2000 -2500. Potem trzeba polerowac na mokro pastą do tego przeznaczoną. Jutro jak chcesz mogę podać jaka nazwa tej pasty.