Autor Wątek: GNOMISTA  (Przeczytany 1406 razy)

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
GNOMISTA
« dnia: Luty 03, 2017, 18:53:43 »

Witam miłośników starej motoryzacji. Jestem Krzysztof z Warszawy. Skończyłem 1/2 wieku już dawno. Mam cztery Gnomy na chodzie. Dwa silniki K.O. Połączenie Gnoma z Solexem czyli Hybrydę. Dwa silniki Hongdu. Najszybszym jest rower z silnikiem K.O. Jeżeli macie problemy z swoimi silnikami rowerowymi - Gnom - Hongdu - K.O. - Solex to mogę pomóc wiedzą jaką posiadam. Pytać na stronie - W temacie "Pytam bo nie wiem".

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=EXDRVIn_zR0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=EXDRVIn_zR0</a>
 
     

                                    Zdjęcia mojego Gnoma na Sawie, Zlot 2017 rok Mińsk Mazowiecki rower Sawa.

                                    Ostatnie zdjęcie – Sawa Zlot 2018 rok Mińsk mazowiecki 1 miejsce.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2020, 23:27:58 wysłana przez kacecik »

Offline MB2T

  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Karma: +2/-0
Odp: GNOMISTA
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2017, 20:06:25 »
Cześć, widać Gnomy dominują :) połączenie Gnoma z Solexem uważam za przemianę w dobrym kierunku.

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: GNOMISTA
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2017, 20:32:51 »
Już zacząłem w nowym Gnomie. Założyłem korbowód od Solexa i od razu inna praca. Moc jest śmiga fajnie. Był docierany na zimno tylko na oleju przez około 80 godzin. Sprawdzałem ciśnienie było 7 atmosfer.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2020, 23:25:34 wysłana przez kacecik »

Offline GNOMFAN

  • Starszy Użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 151
  • Karma: +3/-0
Odp: GNOMISTA
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2017, 20:58:59 »
A  jaki wpływ ma korbowód na tę moc? Jest dłuższy?
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2020, 23:25:55 wysłana przez kacecik »

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: GNOMISTA
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2017, 21:45:33 »
Długość korbowodu w Gnomie i Solexe jest taka sama. Trzeba tylko wyregulować wysokość cylindra odpowiednią grubością uszczelki pod cylindrem żeby tłok nie uderzał o głowice i kanały się odpowiednio otwierały. Ułożyskowany korbowód daje lżejszą prace silnika i nie zużywa się tak szybko jak tulejki z brązu które są oryginalnie w Gnomie.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2020, 13:03:28 wysłana przez GNOMISTA »