Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10
11
GNOM / Odp: Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Styczeń 07, 2024, 22:55:26 »
Kontyunując temat i wpis Gnomisty z chat . Nie doswiadczyłem zestawu z Francji czy pasuje https://www.ebay.fr/itm/364665332747?hash=item54e7bf640b:g:GfQAAOSwsGdlbMbX&amdata=enc%3AAQAIAAAA4FHmfPiqcFOGNznQp6kVa%2BTtCelpmrPx5v1vv38TbJG0kE%2FaPU37DK8wouCt9sXjZ54kBKL88D0y85bYksRs5xq7rkRzv%2FEs1oEqeIqIc8yXSOeUuo70akxzd7PDTkHXwlvHgtWq%2FZwejwMq3O5oAkJatE9IVZbntsrlc1wrh38eTs2kKm2QhYJWhWqBKJ3nzX%2Be%2F%2BOrg61D94VxrA%2F5SqsQlRb0ei1ph%2FsXW%2Bw6bbGN2IMZvCYFKryG1DZ5qQHzWoQuXfmdaFP4FZV%2FqCcZfUWom0smqRVs3%2FEeG7oCTq8K%7Ctkp%3ABk9SR-r6gtScYw
Polegam na wiedzy Gnomisty . Same  solex cewki w odstępach średnic mocujących do podstawy Gnoma nie pasują , trzeba rozwiercać otwory. Koło magnesowe w kilku wypadkach po zakupie w FRACJI  musiałem przetaczać  w głąb -szerokość magnesów , poniważ ocierały o oryginalne cewki . Wyzwań kupe i co kolejny silnik są inne .
12
GNOM / B47680 - kolejny Gnom eeeeech
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plam dnia Styczeń 05, 2024, 22:18:06 »
Witam Kolegów,

to chyba jednak jest choroba.

Nabyłem kolejnego Gnoma. Tak wyglądał w ogłoszeniu:



Niezbyt piękny, brudny, wręcz znorany, ale w miarę kompletny. Brakuje lampki, pokrywy magneta, jednej miseczki i sprężyny od dźwigni (dźwignia też krzywa)

Tu już w garażu na stojaku



Czarny, ale w wersji B czyli 0,6 KM. Intrygująca jest ta naklejka z napisem Exported by Universal Made in Poland - czyżby Gnomy były eksportowane? Chyba nie do Francji  ;D

Muszę przyznać, że tym razem nie jestem zachwycony

- tłumik okazał się obcięty



- duża pokrywa filtra powietrza z jakimiś dziurami, później zalepionymi. A małej brak



- magneto przykręcone nakrętką z normalnym gwintem M10, wpasowaną przez jakiegoś rzeźnika w podkładkę ściągacza



- w magnecie brak klina, rzeźnik dorobił kołek z pilnika, który jednak odpadł  >:(



- gwint na wale raczej słaby, może da się jeszcze uratować, ale szału nie ma



- chciaż zbiornik wygląda ładnie



- głowica też wygląda w miarę dobrze, gwint na świecę ok, zawór dekompresatora działa



- tłok w cylindrze w miarę ciasny, ale co z tego jak coś tu się przycierało. Już tu byli nasi bo pierścienie nie oryginalne. W tym miejscu górny pierścień był zablokowany



Jak to dobrze mieć już dorobiony ściągacz! Cewki raczej dobre (sprawdzone metodą Ojca Gnomów - iskrzą), platynki też w miarę ok, pompka kompletna do weryfikacji



I rozebrany do rosołu



Teraz mycie i dalsza weryfikacja. Zobaczymy czy i kiedy znajdę na to czas.

Pozdrowienia dla Wszystkich!!!




13
GNOM / Odp: Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plam dnia Styczeń 03, 2024, 20:47:23 »
Dzięki!

Zdaje się, że znowu Artpopey i GNOMISTA wyjaśnili wszystko!

Jak opóźniam kąt wyprzedzenia zapłonu, jednocześnie zmniejszając przerwę na platynkach - mam piekną iskrę.
Jak przyspieszam kąt wyprzedzenia zapłonu, jednocześnie zwiększając przerwę na platynkach - iskry brak!

Takie zachowanie jest powtarzalne - wiele razy testowane zachowuje się tak samo.

Czyżby, ze względu na słabo namagnesowane koło zamachowe, w drugim przypadku było za mało czasu na odpowiednie naładowanie cewki do wytworzenia iskry? Bo jak tłumaczył GNOMISTA - większa przerwa, to dłużej rozwarte styki i mniej czasu na wytworzenie prądu.

Albo inaczej - za słabe pole magnetyczne nie indukuje odpowiedniego pola elektrycznego w wymaganym któtszym czasie?

Ma to sens?

Cewka sprawdzana metodą Ojca Gnomów, za pomoca baterii R20 4,5V - iskrzy aż miło. Ciekawe jest to, że kręcąc wiertarką, lampka świeci.

CYKLO Motoelektryk otwiera się dopiero od 8 stycznia. Wysyłam koło do namagnesowania i cewkę do sprawdzenia. Platynki nie są idealne, ale nie wyglądają źle.
14
GNOM / Odp: Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Styczeń 02, 2024, 16:16:40 »
Tak . Typ 1 będzie pasował tylko 3 otwory na śrubki m4 trzeba rozpiłować , aby móc przykręcić- zaadoptowac  podstawę przerywacza do Gnoma.
15
GNOM / Odp: Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plam dnia Styczeń 02, 2024, 14:38:07 »
Tak, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości: nie wiem który typ jest od którego Solexa, ale znalazłem dwa typy platynek:

Typ 1



oraz typ 2



Który z nich pasuje do Gnoma z późniejszej produkcji? Zgaduję, że typ 1, tak?
16
GNOM / Odp: Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Grudzień 30, 2023, 00:02:12 »
Styki czyli zestaw młoteczek i kowadełko od Solex 45 pasują idealnie do Gnom Towociak . Do Gnoma z produkcji  pózniejszej nie pasują , trzeba przerabiać. Najlepiej zaopatrzyć się w całą podstawę przerywacza z Francji zamiennik Solex 330 , 660. . Całość  wtedy będzie pasowała ,.
17
GNOM / Odp: Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plam dnia Grudzień 27, 2023, 13:05:51 »
Mądrego to aż miło posłuchać!
18
GNOM / Ustawianie zapłonu w Gnomie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Grudzień 26, 2023, 12:21:56 »
Wszystkie informacje na temat ustawiania zapłonu są ważne . Ustawiając przerwę na przerywaczu która powinna wynosić 0,4 - 0,5 mm możemy zapłon przyspieszać lub opóżniać . Zwiększając przerwę przyspieszamy zapłon a zmniejszając opóżniamy . Jak ktoś ma sprytne paluszki to może wykonać tak jak to wykonałem prawdziwą regulacje zapłonu jak na filmie. Na wytartym ślizgu przerywacza zawsze zapłon jest za póżny i nie daje się wyregulować. Jak ktoś nie umie w silniku WSK GNOM oprócz przerwy ustawić moment przeskoku iskry na 2 mm przed G.M.P. to niech sobie zrobi taki przerywacz z dodanym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Ten patent wykonał  -  GNOMISTA - i działa uzbrojony  we wszystkie elementy.   W Gnomie ważne by zapłon był w odpowiednim miejscu i prawidłowa przerwa na stykach. Dlaczego przerwa?  Dlatego by koło magnesowe współpracujące z cewką jak najdłużej wytwarzało podczas obrotu prąd. Gdy przerwa jest duża prąd jest przez cały czas otwartych styków nie wytwarzany. Może go zabraknąć aby iskra na świecy była duża. Może jej wcale nie być albo słabiutka nie osiągająca kilkunastu tysięcy wolt.   Można też w płytce przerywacza oryginalnej - powiększyć trzy otworki tak by móc przesuwać płytkę w prawo - lewo, góra - dół i uzyskać prawidłowe ustawienie zapłonu. Przesuwając płytkę można wyregulować początek rozwierania styków mimośrodem jak podaje instrukcja. A jak wytarty ślizgacz w przerywaczu to  należy go wymienić na wyższy. Jeżeli styki przerywacza są wypalone można je dopiłować o ile mają odpowiednią wysokość lub wymienić na nowe . Tulejka osi obrotu młoteczka nie może mieć luzów bo wtedy w zależności od obrotów zapłon skacze. Całe styki można nowe kupić na Ebayu od Solexa 45 które pasują do Gnoma.   

       
 

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=noPIGwy2e6Q" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=noPIGwy2e6Q</a>
19
ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE / Życzenia 2023
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plam dnia Grudzień 23, 2023, 20:29:02 »
Najlepsze życzenia dla Kolegów z forum oraz wszystkich sympatyków zabytkowych rowerowych silników spalinowych - zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz dużo radochy z naprawiania i restaurowania małych rowerowych pędzipierdów w nadchodzącym 2024 Roku!

20
GNOM / Odp: Francuski Solex 45 Polski Gnom.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez plam dnia Grudzień 21, 2023, 09:55:15 »
Poniżej przetłumaczona Instrukcja Solex 45, który jak w tytule wątku był "pierwowzorem" Gnoma. Czasami instrukcja Gnoma nie jest do końca jasna i warto mieć inny punkt widzenia, aby w pełni zrozumieć istotę sprawy. Przepraszam za jakość tłumaczeń, ale zorientowani będą wiedzieć o co chodzi.

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10