FORUM wymiany doświadczeń użytkowników i sympatyków starych ROWEROWYCH SILNIKÓW SPALINOWYCH

SILNIKI => DONGO => Wątek zaczęty przez: artpopey w Październik 09, 2016, 23:45:16

Tytuł: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: artpopey w Październik 09, 2016, 23:45:16
Nowych watków nie poruszał będę.
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: GNOMFAN w Październik 12, 2016, 21:04:35
W ośce cewki w tym otworku musi być kołek ustalający cewkę, by zapłon ustawić. Ma Kolega? Rolki nowe są do kupienia. Jak Kolega będzie składał to wstępnie trzeba usunąć te luzy wału na boki to wtedy koło nie będzie tarło nitami o obudowę jak na zdjęciu.
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: MB2T w Październik 14, 2016, 19:52:08
Simmeringi w dongo :o  :o  :o  chyba jest silnik przerabiany,  tam powinny być inne uszczelnienia oryginalnie.
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: Robert w Październik 15, 2016, 14:30:25
siemmering bez sprężyny to MANSZETA tak mi to nazwali w sklepie z uszczelnieniami jak kupowałem do DONGO
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: MB2T w Listopad 04, 2016, 18:26:39
Ładnie wyczyszczone :)
do czyszczenia żeberek cylindra i głowicy najlepsza jakaś miękka szczotka z napędem.
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: MB2T w Styczeń 05, 2017, 20:08:49
Dobra robota :)
Ciekawi mnie dlaczego  dorobiony tłok do gnoma nie ma tych rowków w dolnej części ? Nie żebym się czepiał tylko chciałbym wiedzieć czemu tego tak nie zrobili ?

Tłok od gada niezły.
Jakie koszta dorobienia tych wszystkich części?
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: GNOMFAN w Styczeń 05, 2017, 21:38:37
A do czego przy starym tłoku gada jest ta śruba do sworznia?
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: MB2T w Styczeń 06, 2017, 11:32:18
Ciekawa opcja z tym starym zabezpieczeniem sworznia w gadzie, mnie się wydaje ze to jest bardziej skuteczne od tych nowych zabezpieczeń obecnie stosowanych bo czasem zdarzało się że zabezpieczenie sworznia wyleciało.
Cena za części nawet spoko, niższa też by mogła być.

A co z tą iskrą w dongo ? Przyczyna  jej braku już znaleziona ?
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: Pietrusek w Styczeń 26, 2017, 11:14:31
Kolego a przewijales cewkę czy trafiłeś na sprawną?
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: Stefan w Styczeń 26, 2017, 14:32:55
Orientacyjny koszt przewinięcia jaki może być?
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: Pietrusek w Styczeń 26, 2017, 14:45:39
Przewiniecie cewki to koszt w granicach 100zl tyle płaciłem za cewkę do Junaka.
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: GNOMFAN w Styczeń 30, 2017, 21:17:51
Tłumik powinien być troszkę dłuźszy i odgięty na bok od koła. Nie pluje olejem na oponę. A w obudowie nad i pod napisem dongo wkręcone są śrubki nacięte bez łepka by brud nie wchodził.
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: MB2T w Luty 19, 2017, 10:24:40
Jak oceniasz jakość wykonania wykonania i naprawy przez MOTOFULL ?
Po co ten "brok" jest w cylindrze ?
Tytuł: Odp: DONGO remont od podstaw PROFESJONALNY.
Wiadomość wysłana przez: MB2T w Luty 23, 2017, 19:29:11
 :) :)  fajnie że już na chodzie, problem z iskrą ogarnięty.