Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
GNOM / Odp: Remont silnika Gnom szlif cylindra.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Grudzień 08, 2023, 11:00:37 »
Gnomista ma rację. Nic dodac nic ująć . Koniec tematu.
32
OGÓLNE i pożyteczne - o tym czego nie było w tematach / Tabela mieszanki paliwa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Grudzień 07, 2023, 10:31:06 »
Przydatna informacja ile oleju do benzyny.



33
GNOM / Odp: Remont silnika Gnom szlif cylindra.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Grudzień 07, 2023, 00:44:25 »
Nie wiem do kogo masz żal i o co chodzi. Nie wiem komu i w związku z czym chciałeś zadać pytanie ale mnie osobiście o nic nie pytałeś.   Dokumentacja projektowa techniczna Gnoma nigdy nie była dostępna ogólnie. Nawet w archiwach Wrocławskich jej nie ma. Podobno archiwum było przeniesione do Krakowa z całą dokumentacją zakładów wojskowych które były na Psim Polu.
34
GNOM / Odp: Remont silnika Gnom szlif cylindra.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Grudzień 06, 2023, 21:04:34 »
        A tak się wstępnie dociera cylinder i pierścienie. Obroty do ustawienia - docieranie na olej przekładniowy. Kilka godzin i jest super nic nie puchnie dotarte super cylinder i pierścienie.


https://www.youtube.com/watch?v=Pb5zErlSntA[
35
KO / Jnstrukcje silników KO
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Grudzień 04, 2023, 23:31:10 »
Małe co nieco instrukcje KO serja D oraz historii Rosyjskiej techniki.


http://mopedmuseum.ru/manuals/book050/
36
KO / Remont mopedu Riga z silnikiem KO D8E .
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Grudzień 03, 2023, 22:17:40 »
Witam forumowiczów udało mi się i znalazłem film o remoncie mopedu Riga z silnikiem KO D8E.Pokazany jest remont całości i
 ciekawy element w lampie cewka indukcyjna która decyduje o pracy silnika i oświetlenia. Warto zobaczyć z czym mamy do czynienia i co spędza sen z powiek posiadaczom silnika KO D8E który przez tą cewkę ma swoje chimery o których niektórzy z kolegów pisali. Ja osobiście to przeżyłem a zwłaszcza po deszczu , ale metodą dociekliwości odłączyłem przewód od oświetlenia w silniku i stał się cud powróciła moc  i normalna praca. Oświetlenie roweru zrobiłem z dynama i nie ma  problemów śmiga jak się patrzy.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=nA5Njvfa5Ao" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=nA5Njvfa5Ao</a>
37
GNOM / Odp: .
« Ostatnia wiadomość wysłana przez artpopey dnia Listopad 30, 2023, 22:17:30 »
Dobra rada i wpis . Apeluje do zainteresowanych . Pewnie wielu . Kto odpisze to tłok nowy ma gratis .
38
GNOM / Cylindry tłoki Gnoma i Solexa porównanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 30, 2023, 18:16:38 »
Witam Forumowiczów kilka słów dla tych co lubią eksperymentować z Gnomem i Solexem 45 i innymi Solexami które mają tłoki z deflektorem. Najlepszą opcją jest zastosowanie tłoka i cylindra w Gnomie tej samej firmy i znać wysokość wykorbienia korbowodu.Nie mieszajmy części . Cylindry Solexa są niższe od cylindrów Gnoma a tłoki Solexa mają wyższy deflektor i potrzebują głębszej głowicy. Przesunięte gniazdo sfożnia w tłoku Solexa około 1,5 mm w tak małym silniczku jak Gnom przy zastosowaniu tłoka od Solexa a cylindra Gnoma jest utratą ciśnienia w cylindrze około 30 procent. Nie warto piłować deflektora bo nic z tego nie zadziała a tłok nie dochodzi maksymalnie do samej góry. Skoro ciężko z tłokami do Gnoma ja zastosowałem do Gnoma tłok  cylinder tłumik oraz korbowód od Hongdu który jest kopią Solexa 3800 działa super jest moc prędkość i tak ma być. Powodzenia w przeróbkach.  Na trzecim zdjęciu jest cylinder Gnoma i tłok od Solexa45 widać różnice nie dochodzi do końca i deflektor jest wyższy.
 

https://i.ibb.co/JBJ5JpL/Solex-330-Gnom-r-nice.jpg[/img] 
https://i.ibb.co/p3FC4TT/Gnom-Solex-330-r-nice-wida-go-ym-okiem.jpg

https://i.ibb.co/gPZHfFm/Cylinder-po-szlifie-Gnboma-z-t-okiem-od-Solex-330-hybryda-Busko-Zdruj-2023-r.jpg[/img]
https://i.ibb.co/LZtgwgh/Solex-45-g-bsze-inne-wy-obienie-w-g-owicy-na-wi-kszy-deflektor-w-t-oku-od-Solexa-45-330-660.jpg[/img]

 
 


 
 
 
 

40
GNOM / ściągacz koła zamachowego Gnom
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GNOMISTA dnia Listopad 27, 2023, 17:59:14 »
Ściągacz koła zamachowego w Gnomie to jest nakrętka główna M10/1  ma  kołnierz oporowy  który przy dokręcaniu dociska i centruje koło zamachowe a przy odkręcaniu opiera się o podkładkę stalową która jest przykręcona na kole zamachowym trzema śrubami M6 i w momencie odkręcania nakrętka opiera się o nią i następuje naprężenie które luzuje napięcie na stożku wału i klina i koło jest do zdjęcia. Nadmieniam że te koła są bardzo kruche i pukanie młotkiem lub inne metody ściągania mogą się skończyć utratą koła a to już jest problem.Są tacy co ciągną koło śrubami od podkładki radzę uważać nierówne ustawienie śrub może skrzywić koło i wtedy zacznie się  bicie koła i wibracje a koło nie da się na centrować przy pierwszej próbie prostowania pękają 

Tu jest strona na której można kupić nakrętkę do koła nie jest idealna ale zbliżona do oryginału i jest z super materiału.

https://gmoto.pl/nakretka-zebatki-pro-bolt-m10x100-mm-tytanowa,166477.html


 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10