Jeden z emerytów bo jak się okazuje , już dwóch jest. Olał forum ale sumienie go ruszyło więc opisał co i jak , więc wstawiam jego tekst.
Podpowiedz.
1. Uszczelniacz wału grubość na krawędziach nie większa jak 0,5 mm.
2. Uszczelniacz ma być jednowargowy. (Jak jest 2 wargowy to wargę tą bez sprężynki należy obciąć)
3. Tulejka tak założona że uszczelniacz jego warga się pod tulejkę zawinęła.
4. Tulejka - bieżnia uszczelniacza za krótka. Ktoś skrócił. (Coś kombinował źle. Wystarczy naprawić to dodając odpowiedniej grubości podkładkę)
5. Łożysko nie wciśnięte do końca lub nie osiowo to zrobiono.
6. Skrzywiony wał.
7. Rolka której wewnętrzny wymiar długości ktoś zmniejszył i jest za mały.(To można dodając podkładkę naprawić.)
8. Luz miedzy blokiem a rolką od strony większego łożyska musi mieć 2 mm jak wszystko założone jest prawidłowo.
9. Może być zgięty przekoszony blok od strony mniejszego łożyska. (Nie radzę prostować bo pęknie. Trzeba wymienić na prosty inny.)
10. Rolka zamocowana odwrotnie.
11. Dekiel skrzyni korbowej przykręcony bez podkładki która powinna być o grubości 0,5 mm z preszpanu namoczonego we oleju.
Poszukasz w 4 tysiącach zdjęć to znajdziesz fotki jak wał i rolkę mocuje się w Gnomie. To jeszcze nie podałeś jak masz silnik. Czy "Towociak" czy późniejszy już z uszczelniaczem z wargą i sprężynką na niej. Podpowiedź dotyczy Gnoma z uszczelniaczem pod łożysko mocowanym jak podkładka.
Zdjęcia tu -->
https://romwicz.imgbb.com/Widzę tu zwichrowany blok. Może to tylko wina zdjęcia - ale często blok jest przez nie umiejętne rozbieranie i składanie tak zgięty – nie osiowy.
https://ibb.co/QYhBFMr