Tu jest dużo informacji i zdjęć z hiszpańskiego VeloSolexa produkowanego w fabryce Hispano-Suiza w Vernier pod Genewą od 1948 do 1957 r.
Widać jak silnik Hispano-Suiza Vélosolex ewoluował. Zdjęcia pokazują różnice w kolejnych latach.
Warto zajrzeć, kawał historii. Są też fotografie narzędzi serwisowych do tego silnika.
Opisano też jak zmieniono przepisy drogowe w Szwajcarii, aby dopuscić do ruchu „silniki pomocnicze”.
Opisana i udokumentowana fotograficznie
Niezwykła podróż VéloSolex z Alwin Reithaar w 1950 r - około 15 000 km z Hispano-Suiza Vélosolex pierwszej generacji ze Szwajcarii przez Włochy wzdłuż wybrzeża Morza Śródziemnego do Algierii i Maroka, dalej przez Hiszpanię i Francję do Wielkiej Brytanii i aż do Norwegii i Szwecji, zanim w końcu powrót do Szwajcarii.
Można wypatrzeć jak wyglądały oryginalne częsci silnika, który od francuzów skopiowano później w Polsce. I powstał polski Gnom.
Tu wersja hiszpańska.
Przyjemnej lektury i oglądania:
http://translate.google.com/translate?hl=&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.spiertz.eu%2F