Autor Wątek: Remont dwóch silników jednocześnie  (Przeczytany 3433 razy)

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Remont dwóch silników jednocześnie
« dnia: Lipiec 09, 2017, 22:45:28 »
Cisza na forum. Nawet GAWĘDZIARZE nic nie piszą. Pewnie kolejne szroty do swojego składziku dokładają.
SZROCIARZE REMONTUJECIE COŚ ?????????????????????????
Ja kolejne dwa gnomy "uzdrawiam" Nie leniuchuję mimo braku czasu w okresie letnim.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:03:55 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2017, 22:34:15 »
Taka "maluśka" iskra 

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=FuQ5sbx5WNM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FuQ5sbx5WNM</a>
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:12:28 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2017, 23:03:21 »
Zakończony remont 1 Gnoma. Odpał silnika i radoścć wielka.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=F97IfPCJ_cY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=F97IfPCJ_cY</a>
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:06:16 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2017, 22:36:23 »
Kolejny mój remontowany silnik i iskra jakiej jeszcze w necie nie było!!!!!!!!!!!!! A jak taką uzyskać to opisane na forum jest. Jest tak duża, mocna ,że musiałem zaizolować miedzianą tulejkę wychodzącą z cewki i łączącą się z tulejką bakielitową która mocuje przewód wysokiego napięcia. A dlatego ,że prąd był tak silny ,że na styku cewki z wkrętem mocującym przewód wysokiego napięcia też przeskakiwała iskra na masę-obudowę silnika.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=mHlGH_DUyl4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=mHlGH_DUyl4</a>
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:06:58 wysłana przez kacecik »

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2017, 00:27:39 »
Fajnie Ci to wychodzi . Ale ten wypiaskowany korek wlewu nie pasuje . Bardziej rasowo by było gdyby był wypolerowany . Nakrętki samozaciskowe na lewarku się wytopią , lepiej czapeczkowe pełne . Reszta OK . Fajna iskra .Co do podkładek miedzianych to wystarczy je odpuścić . Trzeba nagrzać je porządnie i wrzucić nagrzane do zimnej wody. Po tym zabiegu  zmiękną i dobrze się układają . Pozdrawiam Gnomista .

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2017, 23:00:27 »
Pomiar sprężania cylindra na świeżo złożonym silniku. 

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=kKWlOIEdNkY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=kKWlOIEdNkY</a> 

Jest 4 bar.  Po dotarciu powinno być 6-7 bar.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:07:41 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2017, 19:37:26 »
Skoro iskra pewna i miarowa, można docierać silnik. Nowy tłok i cylinder po honowaniu.   

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=y-uI7qBfjGA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=y-uI7qBfjGA</a>
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:08:16 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Ustawienie zapłonu i dalszy montaż
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 31, 2017, 20:01:57 »
Dalszy montaż silnika

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pgu9Fd3Vpko" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pgu9Fd3Vpko</a>
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:08:52 wysłana przez kacecik »

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2018, 09:18:19 »
Nie pamiętam dokładnie bo czasu upłynęło trochę. Nie mierzyłem tego ,jednak tłok zdecydowanie zasłaniał okno wydechowe około 2 do 3mm.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=krgpS2WKXUg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=krgpS2WKXUg</a>

filmik z jazdy moim solexem
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2020, 18:13:46 wysłana przez kacecik »

Offline GNOMISTA

  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 381
  • Karma: +9/-8
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2018, 17:49:48 »
Dziękuje za opis. Składam Gnoma na korbowodzie i cylindrze Solexa 3800. Właśnie tłok całkiem nie schodzi w dół zasłania około 3mm okno wydechu widocznie tak musi być. Zobaczy się przy próbie odpalenia, co i jak czy zagada.

Offline artpopey

  • Administrator
  • Bohater forum
  • *****
  • Wiadomości: 691
  • Karma: +9/-0
Odp: Remont dwóch silników jednocześnie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2018, 19:19:29 »
To powodzenia życzę . Ja w przyszłości też nad taką hybrydą popracuje. Obecnie kończę Gnoma, potem rewitalizacja roweru Olimpia i z całym zestawem wiosną lub latem 2018r na jakiś zlocik bym się udał.